Na hlavný obsah

Rodičia nerozumejú učivu pre deti, hlásia problémy spojené s domácou výučbou

Zvýšenú náročnosť hlásia tri štvrtiny opýtaných.

Rodičia nerozumejú učivu pre deti, hlásia problémy spojené s domácou výučbou
Foto: TASR

Pre takmer 80 % rodičov je náročnejšie učiť sa s dieťaťom počas dištančného vzdelávania v porovnaní s tým, keď deti do školy chodia. Vyplýva to z prieskumu, ktorý zisťoval vplyv dištančného vzdelávania na domácnosti a rodičov detí na druhom stupni. Pre mimoparlamentnú stranu Spolu ho v termíne od 18. do 21. novembra urobila agentúra agentúra Focus. Ako priblížil predseda strany Juraj Hipš, výsledky hovoria iba o domácnostiach, ktoré internet majú, keďže išlo o elektronický dotazník. Do dotazníka sa zapojilo 517 rodičov s prístupom na internet.

Náročnosť učenia sa s dieťaťom doma sa nezmenila pre 18 % rodičov. Takmer polovica opýtaných v otázke, kde mohli vybrať viaceré odpovede, zaznačila, že nemá dosť času pri učení s deťmi, keďže sa musí venovať aj iným povinnostiam. S motiváciou dieťaťa k učeniu má problém 36 % rodičov a dieťaťu nevie pre náročnosť učiva pomôcť pri štúdiu 31 % opýtaných. Pri učení nemá problém 22 % rodičov.

Deti najčastejšie využívajú na pripojenie sa k online vyučovaniu notebook (56 %). Často je na online hodiny využívaný aj mobilný telefón (24 %) či stolný počítač (17 %). Tablet využívajú tri percentá domácností. Približne 40 % rodičov uviedlo, že počítač používa v rodine aj niekto iný. Vyše polovica opýtaných rodičov zaznačilo možnosť, že pri online výučbe potrebovali niektoré zariadenie, ktoré ale nemali.

Strana Spolu spustila v nedeľu 22. novembra petíciu pod názvom Otvorme školy. Chcela ňou vládu požiadať, aby pri zvažovaní epidemiologických opatrení a ich dosahov na zdravie a ekonomiku brali do úvahy aj vplyv na vzdelávanie a budúcnosť detí. Zatiaľ sa pod ňu podpísalo takmer 11 600 ľudí.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko