Na hlavný obsah

Vakcína je sloboda. Do očkovacej kampane sa zapojila prezidentka a viaceré osobnosti

Vakcína je jediný efektívny spôsob, ako vyhrať nad covidom, tvrdí rezort zdravotníctva.

Vakcína je sloboda. Do očkovacej kampane sa zapojila prezidentka a viaceré osobnosti
Kampaň na podporu očkovania. Foto: Ministerstvo zdravotníctva SR

Ministerstvo zdravotníctva spúšťa ďalšiu fázu kampane na podporu očkovania. Na webe www.slovenskoproticovidu.sk prináša komplexné odpovede na viac než 40 otázok o očkovaní, vakcínach, ich benefitoch, ale aj možných nežiaducich účinkoch. Zároveň predstavuje osobnosti, ktoré sa rozhodli informačnú kampaň podporiť.

Stránka poskytne občanom potrebnú orientáciu v téme očkovania, a tí sa tak budú môcť rozhodovať a konať na základe faktov overených odborníkmi, verejnými zdravotníkmi, infektológmi či epidemiológmi, a nie na základe neoverených informácií.

Symbolom kampane „Vakcína je sloboda“ je písmeno “V” ako znamenie víťazstva nad pandémiou. „V slovenských dejinách sme ním odprevadili do minulosti komunizmus a privítali demokraciu. Veríme, že dnes si s jeho pomocou takisto poradíme aj s koronavírusom a ochorením COVID-19, nad ktorým zvíťazíme a získame späť svoj slobodný život bez obmedzení,“ predstavil symbol kampane minister zdravotníctva SR Marek Krajčí (OĽANO).

Rezort zdravotníctva uvádza, že vakcína predstavuje jediný efektívny spôsob, ako zvíťaziť nad ochorením COVID-19. Pre podnikateľov je nádejou na reštart, pre cestovateľov zase možnosť prekročiť hranice okresu či štátu.

Prvými osobnosťami podporujúcimi kampaň sú prezidentka SR Zuzana Čaputová, epidemiológ Vladimír Krčméry, záchranár Viliam Dobiáš, herečka Kamila Magálová, moderátorka Elena Vacvalová, moderátorka Adela Vinczeová, spisovateľ Daniel Hevier, spevák Ondrej Kandráč, atlét Matej Tóth, futbalista Marek Hamšík a ďalší. „Verím, že aj vďaka ich pomoci a intenzívnym šírením overených informácií sa nám podarí podporiť význam očkovania v očiach verejnosti,” povedal Krajčí.

Ministerstvo sa chce v ďalšej fáze informačnej kampane sústrediť aj na konkrétne skupiny obyvateľov, aktuálne na seniorov a ľudí s rizikovými diagnózami. Za týmto účelom postupne oslovuje na spoluprácu neziskové a pacientské organizácie a záujmové združenia.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko