Pravidlá pre fungovanie škôl sa neustále menili a dostali sa do takého štádia, že ich nevedia vykonávať zriaďovatelia škôl a ani ministerstvo. V stredu (3. 3.) to po rokovaní vlády skonštatoval šéf rezortu školstva Branislav Gröhling (SaS). „Po piatich mesiacoch, čo sú zatvárané a otvárané školy, sú pravidlá v takom štádiu, že ich nevieme vykonávať,“ povedal.
„Musíme pravidlá nastavovať tak, aby sme zachytávali všetkých,“ vysvetlil Gröhling, prečo pôsobí komunikovanie nových pravidiel, ktorými sa majú školy riadiť od pondelka 8. marca, zmätočne a v náznakoch. Ministerstvo si podľa neho uvedomuje, že do škôl sa potrebujú dostať aj iné deti ako iba rodičov z kritickej infraštruktúry.
Priblížil, že do materských škôl a prvého stupňa základných škôl by sa mali od pondelka dostať prioritne tri skupiny detí. A to tie, ktorých rodičia nemôžu vykonávať prácu formou home office aj tie, ktoré nemajú prístup k dištančnému online vzdelávaniu. Treťou skupinou sú žiaci, ktorých situáciu má individuálne posúdiť škola a rozhodnúť o tom, či je nevyhnutné, aby boli súčasťou prezenčnej výučby. Ako príklad uviedol dieťa, ktorého matka je tehotná a otec chodí do práce.