Zmena učebných osnov, učebníc, spájanie predmetov či rozdelenie žiakov do troch cyklov namiesto dvoch stupňov.
To sú zmeny, s ktorými ráta od roku 2023 ministerstvo školstva v základných školách.
Dvadsaťpäť škôl na Slovensku ich už skúša v rámci pilotného projektu. Odborári aj niektoré školské asociácie veľkú reformu kritizujú.
Hodiny na základných školách sa často podobajú výkladom – na kreativitu či upevňovanie vedomostí nie je priestor.
„Momentálne slovenský vzdelávací systém pozerá na žiaka, ktorý príde do školy ako na prázdnu nádobu, ktorú my učitelia musíme zaplniť informáciami a vedomosťami. Žiaci musia získať čo najviac encyklopedických informácií bez toho, aby s nimi vedeli narábať,“ zhodnotila učiteľka prvého stupňa súkromnej základnej školy v Bratislave Lucia Bašista Oriešková.
Bratislavská škola sa od septembra zapojí do pilotného projektu rezortu školstva a zmeny vo vyučovaní si vyskúša na vlastnej koži.
Predmety začne prepájať a vyučovať bude v blokoch.
Pozrite si reportáž RTVS: