Na hlavný obsah

Znevýhodnené deti v školách často zažívajú neľahké situácie

Simulátory autizmu by mohli pomôcť v chápaní týchto žiakov.

Znevýhodnené deti v školách často zažívajú neľahké situácie
Na snímke deti v škole. Foto: RTVS

Mnohé majú problém začleniť sa do kolektívu v bežných triedach. Učitelia zase nevedia, ako k nim správne pristupovať. Pomôcť pri vzdelávaní znevýhodnených detí by mala reforma, ktorú pripravuje rezort školstva.

Autistické deti to nemajú vždy jednoduché. Školy ich často odmietajú, učitelia aj žiaci ich nedokážu prijať. Potvrdzuje to aj riaditeľ Spoločnosti na pomoc osobám s autizmom Ivan Štubňa, ktorý sám má autistického syna.

„Oni nedokážu odfiltrovať vonkajšie prostredie. Toto ich privádza do stresu, vyčerpáva ich to a potom môže dôjsť k správaniu, ktorému nerozumieme. Môže byť dokonca aj agresívne, len tá agresivita nespočíva v tom, že by to bola jeho vlastnosť, ale v tom, že to vyvolal tlak,“ povedal Štubňa.

Spoznať problém na vlastnej koži je dobrý spôsob na to, ako prispieť ku kvalite života znevýhodnených detí. Simulátory autizmu by si mohli vyskúšať učitelia aj deti na druhom stupni.

V bežnej škole sú dve až tri deti s vývinovými poruchami učenia ako dyslexia, dysgrafia, malé percento sú deti s autizmom. Pomoc však potrebujú aj žiaci bez oficiálnej diagnózy. Zmeny by do dvoch rokov mala priniesť reforma.

Pozrite si reportáž RTVS:

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko