Na hlavný obsah

Ako presvedčiť Slovákov na dovolenkovanie doma? Heger diskutoval s tatranskými hoteliermi

Po 20 rokoch išlo o ich prvé stretnutie s premiérom.

Cestovný ruch tvorí síce malý, menej ako trojpercentný podiel z hrubého domáceho produktu, má však veľký potenciál rastu.

Ako prilákať slovenských dovolenkárov, aby pred zahraničnými destináciami dali prednosť domácim strediskám- diskutovali na Štrbskom Plese podnikatelia v cestovnom ruchu s predsedom vlády.

Tatranskí hotelieri ocenili, že po 20 rokoch ide o ich prvé stretnutie s premiérom. Ich problémy zasahujú viaceré vládne rezorty.

„Je to konkurenčná schopnosť v zmysle personálneho obsadenia v cestovnom ruchu. To znamená, aby sme mali viac peňazí, ktorými by sme mohli zaplatiť odborníkov, aby ľudia neodchádzali do zahraničia, ale robili na Slovensku,“ priblížil riaditeľ Hotela Družba v Demänovskej Doline Mark Blitschteyn.

„Vidíme možnosť podpory priamej, cez dotačné schémy. Teraz vyšla veľká schéma – v Európskej únii je to na 10 miliónov eur, na Slovensku je schválená na jeden milión. Väčším subjektom to nebude stačiť na pokrytie strát,“ zhodnotil prevádzkový riaditeľ AquaCity Poprad Peter Gurčík.

O čom hovorili s premiérom?

Pozrite si celú reportáž RTVS:

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko