Diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela Višňové by mali dokončiť na konci roka 2023. Po štvrtkovom (26. 8.) kontrolnom dni na stavbe to uviedol generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Juraj Tlapa.
Pripustil, že počas uplynulých týždňov staviteľ síce diagnostikoval problémy pôvodného diela, ale zatiaľ žiadne také, ktoré by sa nedali operatívne vyriešiť. Rozostavaný diaľničný úsek dokončí za zmluvnú cenu 254,83 milióna eur spoločnosť Skanska.
Stavba sa nezastavila ani na hodinu
„Spoločne so zhotoviteľom za chodu identifikujeme problémy a následne ich opravujeme. Už počas súťažného dialógu sme vytvorili stálu komisiu na riešenie sporov, ktorá zaznamenáva odchýlky vznikajúce pri dostavbe. Stavba však stále pokračuje a nezastavila sa ani na hodinu,“ podotkol Tlapa.
Podľa splnomocnenca NDS pre stavbu tunela Višňové Mareka Holiča je pozitívne, že práce na všetkých vonkajších objektoch akcelerujú vrátane dvoch mostov, kde predchádzajúci zhotoviteľ ani nezačal práce.
„Horšou správou je, že v tuneli sme uskutočnili viaceré merania a môžem s určitosťou povedať, že niektoré bloky tunela sú v horšom stave, ako uvádzal predchádzajúci zhotoviteľ,“ uviedol Holič. Upresnil, že odchýlky sa objavili predovšetkým pri meraní hrúbky ostenia.
Viaceré práce
Okrem dokončenia tunela s dĺžkou 7 460 metrov čakajú zhotoviteľa práce na siedmich mostoch a zvyšku úseku s celkovou dĺžkou 13 510 metrov. „Práce sa rozvinuli na väčšine stavebných objektov, na niektorých ešte prebieha dokončovanie projektovej dokumentácie. Na stavbe sa momentálne nachádza 400 ľudí, v najväčšom nápore ich bude šesť stoviek,“ skonštatoval Ivan Dimitrov zo spoločnosti Skanska.
Zmluvu na dokončenie rozostavaného diaľničného úseku spolu s tunelom Višňové podpísal minister dopravy Andrej Doležal koncom apríla. Po dokončení prinesie úsek Lietavská Lúčka – Dubná Skala úsporu času motoristom 20 minút, prepojí novootvorený úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, čím vznikne úplný obchvat Žiliny s už existujúcim diaľničným obchvatom Martina.