Na hlavný obsah

Bratislavský kraj začal s výstavbou malokarpatského obchvatu

Má odbremeniť okolité obce od náporu dopravy.

Bratislavský kraj začal s výstavbou malokarpatského obchvatu
Na snímke začiatok výstavby cestného obchvatu obcí malokarpatského regiónu. Foto: TASR

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) začal s výstavbou obchvatu obcí malokarpatského regiónu. Projekt pozostáva z niekoľkých etáp – prvá sa týka vybudovania cesty, ktorá obíde Slovenský Grob a Chorvátsky Grob. Ide o začiatok výstavby obchvatu Pezinok – Modra.

Cieľom je zlepšiť dopravnú situáciu a odbremeniť obce od náporu dopravy vrátane tranzitnej. V pondelok (20. 9.) o tom informoval predseda BSK Juraj Droba a ministerka investícií Veronika Remišová (Za ľudí).

Výstavba obchvatu Pezinka a Modry má byť na Slovensku unikátom, keďže pôjde o prvý obchvat na ceste druhej triedy, ktorý realizuje samosprávny kraj. „Obchvat obcí malokarpatského regiónu je projekt, o ktorom sa desať rokov len rozprávalo. My máme dnes na stole nielen všetky potrebné povolenia, ale aj schválené financovanie a uzavretú zmluvu o dielo,“ skonštatoval Droba.

Aktuálne sa práce týkajú vybudovania novej cesty v úseku diaľničná križovatka Triblavina – cesta III/1059, ktorá spája Chorvátsky Grob s časťou Čierna Voda. Ide o úsek s dĺžkou 1,7 kilometra. Súčasťou je aj vybudovanie dvoch mostných objektov ponad Mlynský potok a Dávidov kanál. Nová cesta priamo prepojí Chorvátsky a Slovenský Grob s križovatkou Triblavina a diaľnicou D1.

Zhotoviteľom je spoločnosť Doprastav, ktorá predložila cenovú ponuku vo výške viac ako 3,939 milióna eur s DPH. Projekt je financovaný z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP), ktorý zastrešuje Remišovej ministerstvo.

Samotnej výstavbe predchádzal výkup a nájom pozemkov v hodnote 2,5 milióna eur, rokovať bolo potrebné s vyše 450 vlastníkmi pozemkov. Ukončenie prác sa odhaduje na prelom jesene a zimy budúceho roka.

Obchvat Pezinka a Modry je podľa predstaviteľov kraja i viacerých samospráv v malokarpatskom regióne najlepším dopravným riešením. V druhej etape sa počíta s napojením na Grinavu a v poslednej s úsekom až po Dubovú.

Kraj dlhodobo poukazuje na nutnosť výstavby obchvatov okresných miest a obcí s najväčšou intenzitou dopravy, porovnateľnou s intenzitou na vyťažených diaľničných úsekoch, a to 23 000 áut denne.

Na neúnosnú situáciu upozorňujú aj samosprávy. Jednou z nich je Modra, cez ktorej historické centrum prechádza cesta II/502, pričom priemerná intenzita dopravy v najkritickejšom mieste dosahovala už v roku 2015 hodnotu 11 000 áut denne.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny