Na hlavný obsah

Pre hroziaci kolaps dopravy v Bratislave žiada Kremský zvolať krízový štáb

Kľúčová križovatka diaľnic D1 a D4 nie je vybudovaná.

Pre hroziaci kolaps dopravy v Bratislave žiada Kremský zvolať krízový štáb
Na snímke predseda hospodárskeho výboru a poslanec Peter Kremský (OĽANO). Foto: TASR

Predseda hospodárskeho výboru Peter Kremský (OĽANO) zvolá mimoriadne zasadnutie výboru vo veci dostavby križovatky diaľnic D1 a D4 pri Bratislave. Žiada aj o okamžité vytvorenie krízového štábu. Informovalo o tom tlačové oddelenie hnutia OĽANO v stredu (8. 9.).

Kremský apeluje na čo najrýchlejšie dokončenie sporného úseku. „Nesmieme sa uspokojiť s tým, že to bude až o päť rokov a dovtedy bude tranzitná doprava do okolitých krajín prechádzať širším centrom Bratislavy ako teraz,“ uviedol.

Zároveň žiada o vyhlásenie mimoriadnej situácie a zvolanie krízového štábu ministerstva dopravy a Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), kde sa bude riešiť náprava chýb pri plánovaní výstavby.

Predseda výboru upozornil, že výstavba nultého obchvatu Bratislavy D4/R7 za takmer dve miliardy eur je takmer ukončená. NDS však nepripravila plány na jeho prepojenie s križovatkou D1 pri Ivanke pri Dunaji, ktorú považuje za kľúčovú.

„Vyzývam ministra dopravy, aby presadil urýchlené dokončenie aspoň najdôležitejších zjazdov, teda z D1 od Senca smerom na Jarovce a z D4 od Jaroviec smerom na Senec a Trnavu. Inak celá výstavba D4/R7 nemá zmysel, pretože diaľnica bude využitá možno na 10 percent, ale Prístavný most bude stále upchatý,“ myslí si Kremský.

Dopravný kolaps v Bratislave

Kremský zdôrazňuje, že ak sa diaľnice nepodarí včas prepojiť, Bratislave hrozia aj hodinové kolóny. „Letné zápchy na západe Bratislavy boli len nesmelou predohrou toho, čo nás čaká. Aby sme sa vyhli tejto katastrofe, potrebujeme jasný krízový plán,“ uviedol.

Na najbližšiu schôdzu hospodárskeho výboru plánuje pozvať ministra dopravy Andreja Doležala (nom. Sme rodina), šéfa NDS Juraja Tlapu a predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Juraja Drobu a prerokovať ďalší postup.

„Nemôžeme sa uspokojiť s takýmto mrhaním obrovských štátnych prostriedkov s minimálnym úžitkom. D4 predsa nemôže slúžiť ako drahá vínna cesta z Vajnor do Rače a z Ivanky do Rovinky,“ uzatvára Kremský.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny