Sociálne siete Facebook, Instagram, ako aj aplikácie Messenger či WhatsApp postihli v piatok (8. 10.) večer opäť niekoľkohodinové výpadky. Došlo k tomu len niekoľko dní po tom, ako tieto služby, ktoré vlastní firma Facebook, zaznamenali rozsiahle výpadky z dôvodu obdobného problému. Informovala o tom agentúra AFP.
Spoločnosť Facebook v piatok pred polnocou informovala, že problém vyriešila a jej aplikácie by už mali fungovať v normálnom režime. Zároveň sa ospravedlnila všetkým užívateľom, ktorí sa „v posledných hodinách“ nevedeli dostať k jej službám.
Podľa portálu Downdetector.com, ktorý sleduje takéto výpadky internetových služieb, sa problémy užívateľov s prístupom na Facebook, Instagram, Messenger a WhatsApp začali približne o tri hodiny skôr.
Facebook najnovšie problémy opäť – podobne ako pri pondelňajších (4. 10.) výpadkoch – pripísal chybe pri zmene v konfigurácii systému a uviedol, že na celom svete postihla užívateľov jeho aplikácií Instagram, Messenger a Workplace. Užívatelia sa na výpadky hromadne sťažovali na Twitteri.
Aplikácie patriace pod Facebook postihol ešte v pondelok viac ako šesťhodinový výpadok. Prístup k nim tak nemali stá milióny užívateľov, uvádza AFP.
Pondelkový výpadok Facebooku, Instagramu, WhatsAppu či Messengeru bol najdlhší, aký platforma Downdetector doposiaľ zaznamenala. Facebook a jeho aplikácie používa približne 3,5 miliardy ľudí.