Ministerstvo zdravotníctva už od leta v rámci bezplatnej telefonickej linky poskytuje psychologické poradenstvo pre ľudí, ktorých postihla pandémia zdravotne či ekonomicky, ale aj pre tých, ktorí si prechádzajú zložitejším životným obdobím. Informovala o tom hovorkyňa rezortu zdravotníctva Zuzana Eliášová.
Od spustenia linky odborníci na telefónnom čísle 0800 193 193 pomohli takmer 900 ľuďom.
„Linka poskytuje poradenstvo a podporu zdravotníkom, ale aj širokej verejnosti. Zahŕňa to poskytovanie informácií a nasmerovanie volajúceho k dostupnej psychologickej, resp. psychiatrickej starostlivosti v jeho okolí, ale aj krízovú intervenciu pri zvládaní akútnej stresovej reakcie, či príznakoch oneskorenej reakcie na mimoriadne intenzívnu stresovú udalosť,“ vysvetlil jeden zo psychológov z linky.
Obyvateľom pomáhajú zvládať tiež strach z nakazenia, z izolácie od svojich blízkych či vysporiadaním s úmrtiami v rodine, ale aj depresie či úzkostné stavy.
Rezort zároveň odporúča nemocniciam, aby pre zdravotníkov zriadili psychosociálne podporné tímy priamo v nemocniciach.
Najdlhšie hovory ľudí potrebujúcich psychologické poradenstvo s odborníkmi trvali až 90 minút, priemerne sa psychológovia s ľuďmi rozprávali 15 až 30 minút. Psychológovia sú na linke 0800 193 193 cez pracovné dni od 14.00 h do 22.00 h, cez víkendy pracujú od 10.00 h do 18.00 h.