Na hlavný obsah

Slovak Lines ponúka pomoc, prechod vodičov neblokuje

Župa zmluvu s novým dopravcom nevypovie.

Slovak Lines ponúka pomoc, prechod vodičov neblokuje
Autobus spoločnosti Slovak Lines. Foto: TASR

Dopravná spoločnosť Slovak Lines je pripravená poskytnúť Bratislavskému samosprávnemu kraju (BSK) pomoc a hľadať možné riešenia. V pondelok (22. 11.) to vyhlásil predseda predstavenstva spoločnosti Pavol Labant.

V akej miere by spoločnosť mohla pomôcť, nie je zrejmé. Labant tvrdí, že by potreboval deň alebo dva, aby zistil koľko bývalých šoférov by malo záujem o návrat do práce. „Urobili by sme všetko pre to, aby bol výkon lepší ako ten súčasný. Nehovorím však, že by sme vedeli naplniť sto percent zákazky,“ vyhlásil.

„Skutočnosť, že od prvého dňa nového dopravcu nepremáva takmer polovica spojov regionálnej dopravy, prekonala akékoľvek naše očakávania,“ dodal. Situácia sa podľa neho stále nezlepšuje a podiel vypravených spojov sa radikálne nemení.

„Obyvatelia sa dostali do veľmi nepríjemnej situácie, nevedia sa dostať do práce a do školy, spoje, ktoré sú avizované nepremávajú, vodiči nepoznajú trasy a autobusy sú preplnené,“  upozornil Labant na problémy, s tým, že na sociálnych sieťach evidujú tisícky sťažností.

Od nástupu novej dopravnej spoločnosti Arriva majú mnohé spoje veľké meškanie, niektoré vôbec nepremávajú. Arriva sa borí najmä s nedostatkom vodičov. Podľa slov Labanta spoločnosti chýba, na stopercentné zabezpečenie dopravy, asi 250 šoférov.

Prechod vodičov neblokujú

Šéf Slovak Lines zároveň poprel chýry, že spoločnosť odhovára svojich bývalých vodičov od spolupráce s Arrivou. „Mám v mobile tak 3-4 telefónne čísla na vodičov a komunikujem možno s jedným,“ povedal.

Predstavenstvo spoločnosti hovorí, že jedným z možných riešení kritickej situácie je vypovedanie zmluvy s novým dopravcom, to však podľa nich župa odmieta.

Labant tiež spochybnil spôsoby, akými sa Arriva snaží situáciu riešiť. Podľa neho ponúkaný nástupný bonus pre vodičov vo výške 4 000 eur spoločnosť finančne zaťaží. Jednoduché nie je ani zaškoľovanie vodičov z Ukrajiny. To trvá minimálne dva týždne a vodiči musia navyše prekonať jazykovú bariéru.

Šéf Slovak Lines zdôraznil, že spoločnosť je pripravená o prípadnej pomoci rokovať aj priamo s Arrivou.

Rozdiel medzi ponukami oboch spoločností bol 22 miliónov eur na 10 rokov. „Teraz sa ukazuje prečo bol ten rozdiel opodstatnený, a že víťazná ponuka môže byť nákladovo nerealizovateľná,“ zdôraznil Labant. Podľa neho snahy nového dopravcu na záchranu situácie extrémne zaťažia jeho rozpočet.

„Neprimerane nízka cena bola jedinou oficiálnou námietkou voči výsledkom verejného obstarávania nového dopravcu a ako sa ukazuje, bola oprávnená,“ povedal. Spoločnosť podala správnu žalobu na súd, pretože ich námietka voči verejnému obstarávaniu bola zamietnutá.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny