Na hlavný obsah

Ako motivuje reklamná kampaň ľudí k očkovaniu?

V susednom Česku zabralo spoplatnenie testov.

Ako motivovať ľudí na očkovanie. V súčasnej pandemickej situácii sa dôležitým nástrojom stala reklamná kampaň. Ako to vyzerá na Slovensku a ako napríklad u našich západných susedov zisťoval štáb RTVS.

Podľa výskumov Eurobarometra Slovensko patrí ku krajinám, kde je relatívne najnižšia ochota nechať sa zaočkovať. Viac ako polovica populácie vakcináciu proti covidu totiž odmieta.

„Ako sociológ to analyzujem, ako dopad chronickej, vysokej miery nedôvery, ktorú na Slovensku dlhodobo pozorujeme,“ vysvetlil sociológ Miloslav Bahna.

Podporiť práve túto dôveru sa snaží reklamná kampaň. Slovenská reklamná agentúra MUW Saatchi & Saatchi dodala na trh aktuálny spot kampane na podporu vakcinácie proti covidu.

V susednom Česku zasa brnkli na citlivú strunu mentality obyvateľov. Vo finále najviac zabralo to, keď minister zdravotníctva Adam Vojtěch 15. októbra oznámil, že sa spoplatnia testy.

To ľudí donútilo sa očkovať, za posledný mesiac sa prvou dávkou zaočkovalo viac ako pol milióna ľudí a druhou zhruba 400 000 osôb.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko