Spotrebitelia by mali mať na budúci rok väčšiu kontrolu nad reklamnými telefonátmi. Už podľa čísla bude zrejmé, že volá niekto, kto vám chce niečo ponúknuť alebo predať. Novinkou bude aj databáza Nevolajte mi.
Neznáme telefónne číslo a po prijatí hovoru ponuka bambusových ponožiek, voňaviek alebo výhodnejších paušálov na volanie. Nový zákon o telekomunikáciách prinesie novinku, vďaka ktorej budete už vopred vedieť, že vám prichádza marketingový telefonát.
Pozrite si celú reportáž RTVS:
Bude len na vás, či takýto telefonát prijmete. Za účelom priameho marketingu vás dnes môže kontaktovať akákoľvek osoba alebo firma, ktorá má váš predchádzajúci súhlas. Často ho dávame nevedomky, napríklad aj pri obyčajnej objednávke tovaru cez internet.
Marketingovým telefonátom budete môcť dať stopku vďaka pripravovanej databáze Nevolajte mi, ktorú regulačný úrad spustí budúci rok v novembri.
Advokát a odborník na ochranu osobných údajov si však myslí, že marketingovým telefonátom nemusí byť úplný koniec, a to ani keď si svoje telefónne číslo zadáte do databázy Nevolajte mi.