Ministerstvo financií spustilo telefonickú linku, na ktorej si čakatelia 300-eurovej odmeny za očkovanie môžu overiť, či majú všetky údaje v poriadku. Najmä, či sa zhoduje počet dávok v covidovom preukaze s databázou Národného centra zdravotníckych informácií. Viacerí ľudia sú nespokojní, že peniaze stále nedostali.
Prostredníctvom telefonátov, e-mailov či dokonca listov sa na redakciu RTVS obrátili mnohí, ktorí sú už mesiace po tretej dávke očkovania a poukaz na tristo eur zatiaľ nedostali. Na rozdiel od ľudí, ktorí sa dali zaočkovať iba prednedávnom.
Pozrite si celú reportáž RTVS:
Ministerstvo financií upokojuje, že každý, kto spĺňa podmienky na získanie odmeny za očkovanie, ju skôr či neskôr dostane.
„Chceme ubezpečiť všetkých občanov, že ak doteraz nedostali šek do schránky, nemusia sa obávať. Slovenská pošta ich zasiela postupne,“ uvádza sa v stanovisku rezortu financií.
Každý týždeň ide do prepravy celkom 100 000 poukážok. Rezort financií uvádza, že poukážky rozposiela vo várkach, a tak sa môže stať, že kým napríklad 75-ročný dôchodca peniaze už dostane, jeho rovnako starý sused ich v rovnakom čase, prípadne týždni, dostať nemusí.
Ministerstvo financií zároveň predstavilo novinku – telefonickú linku na overenie, či podmienky na získanie 300-eurovej odmeny človek spĺňa.
Urobilo tak po tom, ako RTVS upozornila na problém, že počet dávok v covidovom pase sa nemusí vždy zhodovať aj s databázou NCZI, na základe ktorej sa peniaze vyplácajú.