Jeden deň pilotom lietadla, druhý deň ako obsluha na palube. Britské aerolinky majú vážne problémy s počtom zamestnancov pred blížiacou sa letnou sezónou.
Vymysleli preto program, v rámci ktorého sa zamestnanci učia zvládnuť aj iné profesie. S nízkym počtom pracovníkov zápasí aj hlavné londýnske letisko Heathrow. Plánuje preto prijať približne 20 000 ľudí. Téme sa v Rádiožurnále na Rádiu Slovensko venoval redaktor RTVS Viliam Ovsepian.
Postupné rušenie opatrení zvyšuje tlak na leteckých prepravcov, no aj na letiská. Britské aerolinky v nádeji získať späť prepustených pracovníkov sa im preto rozhodli k výplate pridať aj jednorazový 10 % bonus.
Záujemcov je málo
Záujemcov je však zatiaľ málo, aby sa cestujúci nemuseli obsluhovať sami, spoločnosť skúša naverbovať na paluby lietadiel aj pracovníkov kancelárií či pilotov.
British Airways v písomnom stanovisku uviedlo, že nový vzdelávací program má slúžiť všetkým zamestnancom, aby si vyskúšali aj operatívnu činnosť.
Navštívia nové destinácie, spoznajú sa navzájom a zistia, aké je to pracovať počas letu na palube lietadla. Niektorí zamestnanci odsudzujú stratégiu. Tvrdia, že ide o zúfalý pokus zachrániť reputáciu spoločnosti.
V roku 2020, aj napriek štátnym dotáciám, firma prepustila viac ako 10 000 ľudí. Pred letnou sezónou plánujú urobiť nábor nových ľudí aj iné európske letecké spoločnosti.