Na hlavný obsah

Vláda schválila Sulíkovo Kilečko 2

Do materiálu sa dostalo 198 opatrení.

Vláda schválila Sulíkovo Kilečko 2
Na snímke minister hospodárstva Richard Sulík (SaS). Foto: TASR

Podnikateľov na Slovensku čakajú ďalšie zmeny. Vláda totiž v stredu (2. 2.) s pripomienkami schválila balík opatrení na zlepšenie podnikateľského prostredia pod názvom Kilečko 2. Zmeny by mali platiť od mája tohto roku.

„Hlavným cieľom zákona je všestranná podpora podnikateľského sektora pomocou opatrení napomáhajúcich oživeniu ekonomiky v čase nasledujúcom po útlme spôsobenom pandémiou, odbúravanie nadmernej regulačnej záťaže a uľahčovanie podnikania v rôznych oblastiach hospodárstva,“ zdôvodňuje ministerstvo hospodárstva v predkladacej správe.

Podnetov boli stovky, prešlo ich takmer 200

Z takmer 2 500 podnetov, ktoré rezort hospodárstva dostal od podnikateľov, sa do materiálu napokon dostalo 198 opatrení -z toho 101 premietli v návrhu uznesenia vlády alebo v paragrafovom znení návrhu zákona a ďalších 97 sa podarilo presadiť prostredníctvom pripomienok uplatnených v pripomienkovom konaní alebo dohodou na plnení vlastnou legislatívou vecne príslušného gestora.

Ako po rokovaní vlády poznamenal minister hospodárstva Richard Sulík (SaS), Kilečko 2 výrazne zlepšuje podnikateľské prostredie na Slovensku. „Je tam síce veľa drobných, ale veľmi konkrétnych zlepšení a dokopy to spraví svoje,“ zhodnotil.

Štátny tajomník rezortu Ján Oravec doplnil, že schválením tohto balíka vyslala vláda veľmi pozitívny signál smerom k podnikateľom, že má záujem zlepšovať podnikateľské prostredie.

Kilečko 2 podľa neho obsahuje 198 opatrení, ktoré sú v kompetencii 12 ministerstiev a piatich vládnych agentúr. Rokovali o nich spoločne približne 15 mesiacov. Oravec zároveň potvrdil, že už začínajú pracovať na treťom balíku opatrení.

Ministerstvo hospodárstva vyberalo zmeny, ktoré vytvárajú priaznivejšie podnikateľské prostredie, avšak zároveň nemajú významný vplyv na rozpočet verejnej správy.

„Väčšina zmien spočíva v úprave takých povinností podnikateľov, ktoré zakladajú neúmerné administratívne či nepriame finančné náklady. Príčinou je ich komplikovanosť, duplicita, ale tiež v praxi vyhodnotená absencia relevancie či účelnosti,“ konštatuje rezort v dôvodovej správe.

Aké sú konkrétne zmeny?

Ide napríklad o zníženie počtu dní uskladnenia elektromera po výmene z pôvodne 60 dní na 30 dní, zrušenie predkladania evidencie sťažností podľa zákona o energetike či zníženie administratívnej záťaže týkajúcej sa povinného zverejňovania cenových návrhov u regulovaných subjektov.

Ďalej by sa malo zaviesť právo dodávateľa elektriny či plynu započítať vzniknutý preplatok k ostatným pohľadávkam podľa zmluvy.

Zdobrovoľniť by sa malo zostavenie účtovnej závierky podľa IFRS pre vybrané obchodné spoločnosti a zrušiť podmienka zamestnávania minimálne 10 ľudí v stálom pracovnom pomere potrebná na vydanie oprávnenia na distribúciu alkoholických nápojov v spotrebiteľskom balení.

Zaviesť by sa mala možnosť predaja bezdymových tabakových výrobkov a elektronických cigariet cez internet či predĺžiť oprávnenie živnostenského úradu na zrušenie živnosti v prípade jej nevykonávania dlhšiu dobu, a to z dvoch na štyri roky od jej založenia.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika