Na hlavný obsah

Sociálna poisťovňa sprístupnila klientom elektronický účet

Návšteva pobočiek nebude nutnosťou.

Sociálna poisťovňa sprístupnila klientom elektronický účet
Ilustračná snímka. Foto: TASR

Klienti Sociálnej poisťovne (SP) už nebudú musieť pre všetky informácie chodiť priamo do pobočiek. Doby poistenia alebo prerušenia sociálneho poistenia si budú môcť cez nový elektronický účet pozrieť aj vytlačiť.

Onedlho by takouto formou mohli ľudia žiadať aj o dôchodok. Sociálna poisťovňa chce ušetriť čas klientom aj svojim zamestnancom.

Nový elektronický účet poistenca v SP poslúži napríklad človeku, ktorý vie, že čoskoro príde o prácu. „Zistí, či ho zamestnávateľ prihlásil presne v obdobiach, ako mu trvala jeho pracovná zmluva, a preverí si, či teda spĺňa podmienky na dávku v nezamestnanosti,“ uviedla Lucia Haraštová z SP.

Pozrite si celú reportáž RTVS:

Ľudia, ktorí riešia problém s dobami poistenia či jeho prerušením, si cez elektronický účet budú môcť informácie vyhľadať bez toho, aby museli navštíviť niektorú z pobočiek.

„Ušetríme mu (klientovi) čas, tak isto ako ušetríme čas našim zamestnancom, ktorí museli tieto dopyty vybavovať. Nová funkcionalita predstavuje prehľadné zobrazenie dôb poistenia, vylúčenia či prerušenia a účasť v druhom pilieri,“ poznamenal generálny riaditeľ SP Michal Ilko.

Prístup do elektronického účtu poistenca sa dá vybaviť priamo v pobočke poisťovne, kde záujemca podpíše dohodu. Ak má elektronický občiansky preukaz, môže podpísať vytlačený formulár a poslať ho do elektronickej schránky SP.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika