Na snímke Ľuboš Machaj, ktorého poslanci NRSR zvolili za nového generálneho riaditeľa RTVS. Foto:
TASR
Novým generálnym riaditeľom Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) bude Ľuboš Machaj. Vo štvrtok (30. 6.) ho do funkcie zvolili poslanci Národnej rady (NR) SR.
Machaj získal 89 hlasov, jeho konkurent a súčasný riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník získal 29 hlasov. Tomu skončí päťročné funkčné obdobie 1. augusta. Hlasovalo 122 poslancov, všetky hlasy boli platné.
Ľuboš Machaj má 68 rokov. Od roku 1978 pracoval v rozhlase ako redaktor a neskôr dramaturg. Bol spoluzakladateľom rádia Twist. V rokoch 2006 až 2013 pôsobil ako programový riaditeľ Slovenského rozhlasu. S RTVS externe spolupracuje aj v súčasnosti, podieľa sa dramaturgicky na programe Trojky.
Poslanci volili generálneho riaditeľa verejnoprávnej televízie už v stredu (29. 6.). V prvom kole voľby si vyberali zo siedmich kandidátov, žiadny z nich však nezískal potrebnú nadpolovičnú väčšinu hlasov.
Do druhého kola vtedy postúpili dvaja kandidáti s najvyšším počtom hlasov, a to Ľuboš Machaj a Jaroslav Rezník.
Na portáli Správy RTVS používame súbory cookies. Prezeraním portálu Správy RTVS súhlasíte s ich používaním a ukladaním do Vášho prehliadača. Ďalšie informácie o spôsobe používania cookies nájdete na stránke Cookies.
Funkčné Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.