Na hlavný obsah

Doprava na Kysuciach kolabuje. Vodiči čakajú v kolónach vyše hodiny

Na krátkom úseku dochádza až k trom obmedzeniam.

Semafory, opravy mostov či výstavba diaľničného privádzača. Obmedzenia, ktoré trápia vodičov na kysuckej ceste. Tvoria sa tam rozsiahle kolóny. Hodinové a niekedy aj dlhšie čakanie na mimoriadne frekventovanom úseku sú dennou realitou, aj keď na ňom cestári nepracujú. Čakacie lehoty sa tak ešte predĺžili.

Pre obnovu mosta na hlavnom ťahu, ktorý bol v kritickom stave, čakajú vodiči v kolónach pred semaforom v Kysuckom Lieskovci. „Presmerovanie premávky do jedného jazdného pruhu spôsobuje to, že sa tu v doobedňajších a poobedňajších hodinách vytvárajú rozsiahle kolóny,“ uviedla Alena Prívarová, riaditeľka Okresného dopravného inšpektorátu Policajného zboru v Čadci.

Pozrite si celú reportáž RTVS:

Most patrí Slovenskej správe ciest. Vysúťažená firma začala stavebné práce v júni a ich ukončenie predpokladajú do konca novembra. To však nie je jediné obmedzenie, ktoré skúša trpezlivosť vodičov na mimoriadne frekventovanej ceste. Približne o päť kilometrov pri obci Radoľa šoféri na križovatke znova stoja.

O ďalší kilometer musia vodiči opäť šliapnuť na brzdu. Stavbári pri obci Oškerda stavajú diaľničný privádzač. V približne stometrovom úseku obmedzili rýchlosť na 30 kilometrov za hodinu.

Významný medzinárodný koridor

Toto obmedzenie potrvá do konca októbra. Diaľničný privádzač prepojí existujúcu hlavnú cestu, budúcu diaľnicu D3 a priemyselný závod v Kysuckom Novom Meste. Diaľničiari predpokladajú termín sprejazdenia koncom budúceho roka.

Tri obmedzenia na krátkom úseku spôsobujú hodinové a niekedy aj dlhšie kolóny.

„Dlhodobo nedávame toľko financií do opravy a údržby, ako by sme mali. Potom sa dostaneme do štádia, keď napríklad mosty a niektoré úseky sú už v tak kritickom stave, že keby sme ich okamžite neopravovali, tak ich musíme zavrieť, lebo to by už bola katastrofa,“ hovorí Ľubomír Palčák, riaditeľ Výskumného ústavu dopravného.

Cesta leží na významnom medzinárodnom koridore. Denne ňou prejde približne 25 000 áut, z čoho asi jedna tretina sú kamióny. Podľa ústavu táto cesta nebola na vysokú intenzitu dopravy stavaná. Kysuckú cestu odbremení až diaľnica D3.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny