Na hlavný obsah

HC Slovan Bratislava nesúhlasí s prenájmom reklamného názvu Zimného štadióna Ondreja Nepelu

Nepáči sa mu, že k tomu príde bez ich spoluúčasti.

HC Slovan Bratislava nesúhlasí s prenájmom reklamného názvu Zimného štadióna Ondreja Nepelu
Tipos Aréna - Štadión Ondreja Nepelu. Foto: TASR

HC Slovan Bratislava je sklamaný rozhodnutím bratislavských mestských poslancov o prenájme marketingového názvu Zimného štadióna Ondreja Nepelu. Ten sa po novom bude skrátene nazývať Tipos Aréna. Označili to za neobvyklý a nepochopiteľný krok vo svete športového marketingu. Hokejový klub o tom informuje na svojej webovej stránke.

Pripomína, že do arény prináša zásadnú časť športového a marketingového produktu, a to vďaka ich zápasom a celkovej činnosti. Ako hlavný nájomca štadióna zaplatil klub od júna 2011 do mestského rozpočtu niekoľko miliónov eur.

Hokejový klub upozorňuje, že rozhodnutie mesta a Správy telovýchovných a rekreačných zariadení hlavného mesta (STaRZ) môže ohroziť schopnosť HC Slovan Bratislava ďalej zotrvať na Zimnom štadióne Ondreja Nepelu v pozícii hlavného nájomcu. Generálnym partnerom klubu je totiž spoločnosť Niké, s ktorou majú dlhodobú zmluvu.

Vďaka tomu je Slovan schopný za využívanie štadióna s ich A mužstvom a B mužstvom, ako aj ďalšími 11 detskými a mládežníckymi kategóriami zaplatiť ročne takmer jeden milión eur.

„Marketingová investícia na úrovni generálneho partnera takmer automaticky predpokladá exkluzivitu v danom segmente, ktorým sú v tomto prípade športové stávky a hazardné hry,“ uvádza klub. Vysvetľuje, že umiestňovanie reklám nového nositeľa reklamného názvu v exteriéri a interiéri môže viesť k zásadnému zníženiu sponzorských príjmov od generálneho partnera.

O názov sa uchádzalo viacero spoločností

Klub tiež poukázal na to, že jeho noví akcionári po kúpe klubu v lete 2020 a vyrovnaní všetkých záväzkov mestu, informovali správcu arény o záujme viacerých partnerov o prenájom reklamného názvu arény. 

Slovan informoval, že medzi záujemcami o reklamný názov boli viacerí pripravení zaplatiť 400 000 eur ročne, teda o dvojnásobok ceny, ktorú zaplatí spoločnosť Tipos.

Klub uvádza, že sa im nepodarilo so zástupcami mesta a STaRZ dosiahnuť žiadnu dohodu o deľbe tohto príjmu. „STaRZ tiež odmietol návrhy klubu na vypísanie výberového konania na prenájom reklamného názvu arény.“

Hokejový klub na záver vyhlásil, že „svoje domáce zápasy bude naďalej hrávať na Zimnom štadióne Ondreja Nepelu, a nie v Tipos Aréne.“

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Šport