Milióny žiakov a študentov verejných škôl vo Filipínach v stredu (2. 11.) zasadli do lavíc prvýkrát po dvoch rokoch výučby z domu nariadenej pre pandémiu ochorenia COVID-19.
Do tohto školského roka sa zapísalo takmer 29 miliónov študentov. Vo verejných školách zaviedli prezenčnú výučbu ako povinnosť. Súkromné školy si môžu zvoliť, či ju budú kombinovať s diaľkovou.
Návrat k prezenčnej výučbe komplikujú rozsiahle škody a záplavy po tropickej búrke Nalgae. Búrka si na súostroví v nedeľu (30. 10.) vyžiadala 130 životov.
Mnohé školy začali s klasickou výučbou v triedach už v auguste, aby si na ňu deti po dvojročnej pauze ľahšie zvykli.
Filipíny v októbri 2020 začali takzvané zmiešané vzdelávanie. To zahŕňalo online hodiny, distribúciu tlačených materiálov a výučbu vysielanú v televízii a na internete.
Vyučovanie sprevádzala séria problémov vrátane toho najväčšieho, že väčšina filipínskych žiakov nemá doma počítač alebo internet.
Problémy s gramotnosťou
Výskum Svetovej banky z minulého roka ukázal, že 90 percent Filipíncov do desiatich rokov nie je schopných prečítať a pochopiť jednoduchý príbeh.
Podľa údajov Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD) sa pätnásťroční obyvatelia Filipín celosvetovo umiestňujú v dolnej časti rebríčka v čítaní, matematike aj vedách.
Väčšina žiakov navštevuje štátne školy. Ich vzdelávanie brzdí vysoký počet detí v triedach, zastarané vyučovacie metódy, chudoba a nedostatočné investície do základnej infraštruktúry, ako sú toalety. Filipíny dlhodobo trápi nedostatok učiteľov a učební, píše agentúra AP.