Medzi obcami Trenčianske Stankovce a Krivosúd-Bodovka sa zrútilo motorové lietadlo. Pri nešťastí zahynuli štyri osoby. Informáciu potvrdil aj lekár Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby Martin Balko.
Záchranári vyslali na miesto okrem ambulancií aj helikoptéru Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby. Predbežné správy o tom, že by na mieste nešťastia mali byť okrem obetí aj zranení sa nepotvrdili. Ako prvá o nešťastí informovala televízia TA3.
„Keďže ešte prebieha likvidácia udalosti s hromadným postihnutím osôb, konečný výstup bude k dispozícii až po 18.00 h,“ dodal. Podľa medializovaných informácií by malo ísť o lietadlo typu Diamond DA-42 registrované v Českej republike. Využívala ho však trenčianska letecká škola na školské účely.
Hovorca Krajského riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru (HaZZ) v Trenčíne Marián Petrík informoval, že k nešťastiu došlo krátko pred 14.45 h. Na mieste zasahuje 11 profesionálnych hasičov z Trenčína s tromi kusmi techniky. Miesto zabezpečujú proti úniku nebezpečných látok a požiaru.
Počet obetí potvrdila aj hovorkyňa AIR – TRANSPORT EUROPE Zuzana Hopjaková. „Po pristátí záchranárskeho vrtuľníka v blízkosti miesta nešťastia bolo zistené, že štyri osoby nachádzajúce sa vo vraku lietadla utrpeli zranenia, ktoré boli, žiaľ, nezlučiteľné so životom a ani záchranári im už nedokázali pomôcť,“ povedala pre noviny.sk.
Letieť mal skúsený pilot
Išlo o štvormiestne a dvojmotorové lietadlo. Podľa informácií RTVS v ňom mal sedieť skúsený pilot, ktorý mal nalietaných množstvo hodín, napríklad aj nad Trenčínom. Pilot lietal pravidelne.
Téme sa v Správach o 19.00 na Jednotke venovala aj redaktorka Dominika Kusá:
„Jediné čo viem o tomto lietadle je to, že bolo prihlásené na české značky a lietalo nad Trenčínom skoro každý deň. Hneď ako sme sa vrátili zo školy nám prišlo upozornenie, že sa za Trenčínom zrútilo lietadlo,“ povedal Matúš, študent leteckej školy.
Súkromný pilot, ktorý má skúsenosti aj s pilotovaním lietadla typu DA-42, ktoré sa pri Trenčíne zrútilo, hovorí že ide o spoľahlivý stroj. „Je to mimoriadne spoľahlivé, bezpečné, komfortné a moderné lietadlo rakúskej výroby,“ uviedol Igor Barát.
Bezpečný typ lietadla
Ide podľa neho o veľmi bezpečné lietadlo. „Za 25 rokov bolo iba 121 havárií tohto lietadla, čo je zdanlivo vysoké číslo, ale z tých 121 havárií iba pri 19 došlo k strate na životoch. Takáto veľká havária, pri ktorej zomreli štyria ľudia, sa za celú históriu lietadla stala iba dvakrát,“ skonštatoval.
O príčine nehody tohto konkrétneho lietadla nechcel špekulovať, priblížil však aspoň najčastejšie príčiny leteckých nešťastí. „Mohlo ísť o technickú poruchu niektorého zo systémov alebo poruchu paliva – jeho nedostatok alebo kontamináciu, prípadne počasie,“ vyhlásil.
Dodal, že za nehodami lietadiel stojí aj ľudský faktor, či už ide o nesprávny postup posádky alebo náhlu indispozíciu pilota.
Nešťastie môže zapríčiniť aj zrážka lietadla s iným objektom alebo zámerný zásah zo zeme alebo priamo na palube. „To je však v tomto prípade veľmi nepravdepodobné,“ zdôraznil.
Vyjadril sa aj rezort dopravy. „Ministerstvo dopravy vyjadruje úprimnú sústrasť pozostalým. Naši kolegovia z Leteckého a námorného vyšetrovacieho útvaru sú pripravení poskytnúť plnú súčinnosť pri vyšetrovaní tejto udalosti,“ uviedol riaditeľ odboru komunikácie rezortu dopravy Ivan Rudolf s tým, že až do vyšetrenia nebudú poskytovať žiadne podrobnejšie informácie.