Na hlavný obsah

Valentín je o láske, ale aj o biznise

Využívajú ho takmer vo všetkých sférach obchodu.

Valentín je o láske, ale aj o biznise
Ilustračná snímka. Foto: RTVS

Sviatok všetkých zaľúbených je ďalšou príležitosťou pre obchodníkov, ako lepšie zarobiť. Na Slovensku ho oslavujú dve tretiny ľudí a každý rok naberá na sile. Sviatok využívajú predajcovia takmer vo všetkých sférach obchodu. Valentínsky darček tak môže mať akúkoľvek podobu.

Jedno jablko s nápisom I LOVE YOU zabalené do srdiečkovej krabičky – cena? Deväťdesiat centov – čiže viac než kilo jabĺk. Ak však chceme na Valentína potešiť tých, ktorých máme radi, dokážeme si za to priplatiť.

V kvetinárstvach mali zlatý deň. Oproti bežnému dňu k nim prišlo o 100 percent zákazníkov viac – prevažne pánov. Za kytice utratili v priemere 25 až 30 eur. V dúbravskom kvetinárstve predajú na Valentína aj vyše sto kytíc.

Pozrite si celú reportáž RTVS:

Zaujímavosťou je, že z obchodov sa takmer úplne vytratili valentínske pohľadnice. Nie je o ne totiž záujem. Nahrádzajú ich šálky, spoločenské hry či sladkosti.

Valentín je sviatkom aj pre zlatníctva. Napríklad v tomto boli naň pripravení. Očiam zákazníkov vystavili hlavne srdiečkové prívesky či prstene.

„Na Slovensku sa oslavy Valentína začali až začiatkom 90. rokov 20. storočia a mladí Slováci do toho naskočili obidvoma nohami. Keďže to boli mladí ľudia, dnes sú to ľudia už v strednom veku, tak si to držia vlastne stále. Máme ešte skupinku starších ľudí, že „mne ten Valentín nič nehovorí“, ale 2/3 ľudí Valetína slávia,“ skonštatovala etnologička Katarína Nádska.

Ľuďom neprekáža ani to, že ich stojí viac než po minulé roky. Ekonomická analytička Eva Sadovská informovala, že ceny šperkov, kvetov, čokolády, cukrárskych výrobkov išli hore o 12 až 18 percent. Večera v reštauráciách zdražela o 15 percent.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika