Na hlavný obsah

Výrobňa batérii vo Voderadoch čaká na posledné súčiastky

No hovorí už sa aj o expanzii.

Výrobňa batérii vo Voderadoch čaká na posledné súčiastky
Voderady čakajú na posledné súčiastky. Foto: RTVS

Už vlani sa hovorilo o spustení prvého závodu na produkciu slovenských batérií pre automobilový a letecký priemysel. Okolo výroby vo Voderadoch je však už dlhšie ticho.

Slovenský výrobca už má kontrakty na výrobu článkov do batérií autobusov či lietadiel za viac ako 570 miliónov eur. Stále však čaká na dodanie posledných častí výrobnej technológie.

Riaditeľ spoločnosti Inobat Peter Dubovský tvrdí, že je to spôsobené dodávateľským reťazcom v Číne a hlavne covidovou situáciou, kedy nebolo jednoduché dodať všetky komponenty. Firma očakáva, že termín, kedy prvé batérie zlezú z výrobných liniek bude koniec apríla – začiatok mája.

Pozrite si celú reportáž RTVS:

Hoci prístroje stále čakajú na spustenie, spoločnosť už pripravuje ďalšiu fázu, a to rozšírenie produkcie priamo vo Voderadoch. Dubovský vysvetlil, že pôjde o ďalších jeden až štyri gigabaty. „V tomto regióne je koniec by som povedal. Je to modulárna fabrika,“ dodal.

Pri Trnave má totiž v prvom rade sídliť výskum a vývoj. Súčasťou sú preto aj laboratóriá, v ktorých budú vyvíjať a testovať batérie podľa požiadaviek konkrétnych zákazníkov. Masová výroba pre naše automobilky v pláne nie je.

„Kapacita, ktorú bude Slovensko potrebovať pre automobily, ktoré dneska vyrába, je rádovo medzi 50 až 90 gigawathodín a to sú také dve slušné gigafaktories (giga-továrne),“ podotkol riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektromobilitu Patrik Križanský.

Jedna z nich by mohla vzniknúť aj pri Šuranoch, kde už od vlaňajška štátny MH Invest pripravuje územie pre strategický park. Investor však vyberá z viacerých európskych lokalít. Rozhodnutie o umiestnení závodu investor už viackrát odložil.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika