Na hlavný obsah

Akvaparky zažili prvú zimnú sezónu bez covidových opatrení. Teraz bojujú s vysokými cenami energií

Pomohli im kompenzácie od štátu.

Akvaparky zažili prvú zimnú sezónu bez covidových opatrení. Teraz bojujú s vysokými cenami energií
Ilustračná snímka. Foto: RTVS

Akvaparky, kúpaliská a plavárne majú za sebou prvú zimnú sezónu bez protipandemických opatrení. Tvrdia, že bola úspešná a do bazénov sa vrátili takmer všetci, ktorí tam chodili pred vypuknutím ochorenia COVID-19.

Tieto prevádzky patria medzi energeticky náročné. Po covide preto bojujú s nárastom cien energií. Zvládajú to vďaka štátnej pomoci.

,,Zatiaľ táto schéma, ktorá bola realizovaná cez ministerstvo hospodárstva, poskytovala kompenzácie za mesiac august a september minulého roka. Avšak počíta sa s tým, že aj za prvý štvrťrok tohto roka sa bude kontinuálne takáto pomoc poskytovať,“ uviedla Katarína Bruncková (nom. Sme rodina), štátna tajomníčka ministerstva dopravy.

,,Potom, samozrejme, by bolo veľmi dobré, keby zmenou vlády sme vedeli udržať veci, ktoré sme už dosiahli. Lebo oni môžu zapôsobiť vtedy, ak budú dlhodobo fungovať. Niečo na tri mesiace nám nepomôže,“ zdôraznil Gabriel Somogyi, prezident Slovenskej asociácie akvaparkov, kúpalísk a plavární.

Návštevnosti akvaparkov a kúpalísk sa venoval redaktor RTVS Milan Velecký:

Prevádzkovatelia akvaparkov, kúpalísk a plavární diskutujú aj s partnermi z Českej republiky a Maďarska, ako im tamojšie vlády pomohli.

,,Kompenzácie, ktoré sa týkajú nárastu cien energií, sa z môjho pohľadu efektívnejšie, respektíve vo vyššej miere, poskytujú na Slovensku v porovnaní s Českom a Maďarskom,“ upozornila Bruncková.

Poukazy na podporu domáceho turizmu

,,To hlavné, čo by sme chceli dosiahnuť, to je ďalší rozvoj takzvaných poukazov na podporu domáceho turizmu. My máme ubytovacie poukazy. Boli by sme veľmi radi, keby sa to dalo rozšíriť aj na vstupné do rôznych atrakcií, nielen akvaparkov,“ povedal Somogyi.

Ich prevádzovatelia sa preto chcú spojiť s inými podnikateľmi a so samosprávou – v oblastných organizáciách cestovného ruchu.

,,Úloha organizácií cestovného ruchu je marketing, čiže vieme pomôcť v marketingových aktivitách. Ďalej úloha je tvorba produktu v destináciách, na ktorých sa oni môžu podieľať,“ hovorí Zuzana Jóbová, členka predsedníctva Asociácie organizácií cestovného ruchu.

Akvaparky tvrdia, že už v zime dosiahli takmer 90 percent návštevnosti v porovnaní s obdobím pred ochorením COVID-19. A veria, že v lete dosiahnu 100 percent.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko