Na hlavný obsah

Obchvat na R2 stavali takmer 20 rokov. Pre vážny problém na jednom z mostov museli úsek zatvoriť

Najväčšia estakáda sa omešká a predraží.

Obchvat na R2 stavali takmer 20 rokov. Pre vážny problém na jednom z mostov museli úsek zatvoriť
Ilustračná snímka. Foto: RTVS

Úsek rýchlostnej cesty R2 na juhu stredného Slovenska sprevádzajú problémy. Jeden z nových mostov v smere obcí Mýtna a Tomášovce stále nesprejazdnili. Najväčšia estakáda na Slovensku sa navyše omešká a predraží.

Úsek Mýtna-Lovinobaňa-Tomášovce stavali takmer 20 rokov, no jeden z mostov klesol už krátko po otvorení koncom minulého roka. Odvtedy nie je v prevádzke. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) príčiny sadnutia mostu nateraz neurčila. Bude však treba urobiť rozsiahle úpravy.

„Ide o rektifikáciu ložísk na dvoch oporách, úpravu na odvodnení mosta, úpravu na dlažbe pod mostom aj úpravu výškového vedenia zvodidiel na krídlach. Takisto budú potrebné úpravy na mostných záveroch, úprava stredného deliaceho pruhu, protihlukovej steny, vozovky v potrebnej dĺžke,“ priblížila hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Problémom pri výstavbe úseku R2 sa venoval redaktor RTVS Radovan Kondrlík:

Aj preto nestanovili ani termín dokončenia opravy. Odborník na mosty poukazuje, že ide o nezvyčajný jav.

„Je to pomerne netypické, väčšinou sa to udeje ešte počas výstavby. A hlavne takýto výrazný pokles je ojedinelý, tak neviem, čo tam bude za príčinu,“ vysvetlil Peter Paulík z Katedry betónových konštrukcií a mostov Stavebnej fakulty Slovenskej technickej univerzity.

Okrem klesnutého mostu sa diaľničiari na úseku medzi obcami Kriváň a Mýtna zaoberajú prácami nad dokončením budúcej najdlhšej estakády na Slovensku.

Jej výstavba sa však predĺži asi o 10 mesiacov. Najprv mala stáť viac ako 232 miliónov eur bez DPH. Na základe štvrtého dodatku k pôvodnej zmluve to bude takmer o dva milióny viac. Estakádu v náročnom teréne by mohli dokončiť v roku 2025.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny