Na hlavný obsah

Voľby 2024

Oficiálne výsledky Eurovolieb 2024 na Slovensku

Eurovoľby

Greenpeace žiada envirorezort, aby zmenil svoje rozhodnutie v súvislosti s výstavbou LNG terminálu

Organizácia projekt označila za nezmyselný.

Greenpeace žiada envirorezort, aby zmenil svoje rozhodnutie v súvislosti s výstavbou LNG terminálu
Archívna snímka z leta 2022 z protestu aktivistov proti výstavbe plynového LNG terminálu v bratislavskom verejnom prístave. Foto: TASR

Organizácia Greenpeace Slovensko podala rozklad (odvolanie) k rozhodnutiu envirorezortu v súvislosti s projektom výstavby LNG (skvapalnený zemný plyn) terminálu v Bratislave. Uviedla to jej hovorkyňa Miroslava Ábelová.

„Zásadne trváme na tom, že je to nezmyselný projekt. Je v rozpore so všetkými klimatickými cieľmi, ku ktorým sa Slovensko zaviazalo,“ povedala Ábelová. Greenpeace žiada dočasne povereného ministra životného prostredia Jána Budaja, aby jeho rozkladu vyhovel a zmenil rozhodnutie tak, že nesúhlasí s výstavbou terminálu v bratislavskom prístave.

Ministerstvo životného prostredia (MŽP) SR koncom marca vydalo záverečné stanovisko v rámci procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA) a odporučilo vybudovanie terminálu LNG v Bratislave. Negatívne vplyvy na životné prostredie podľa neho môžu odstrániť opatreniami.

Proti výstavbe LNG terminálu protestovali v minulosti aktivisti z rôznych enviroorganizácií vrátane Greenpeace. Spoločnosť Verejné prístavy, ktorá má terminál postaviť, tvrdí, že LNG výrazne znižuje produkciu oxidu uhličitého. Zároveň neprodukuje takmer žiadne pevné častice. Zavedenie LNG zvýši kvalitu ovzdušia, konštatuje.

Slovenský plynárenský a naftový zväz odmieta tvrdenia, že zemný plyn a skvapalnený zemný plyn sú palivá porovnateľné z hľadiska ich environmentálnych vplyvov s palivami ako nafta a uhlie.

Terminál má byť umiestnený v bratislavskom verejnom prístave, na hlavnom toku Dunaja a na polostrove prístavného bazéna Pálenisko. Plocha areálu navrhovanej činnosti zaberá 5 500 štvorcových metrov. V blízkosti sa nachádza Prístavný most. Náklady na výstavbu odhaduje investor približne na 40 miliónov eur bez DPH.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny