Takmer sto druhov výrobkov nesie označenie Produkt Liptova. Lokálnym podnikateľom má pomôcť s predajom, návštevníkom uľahčiť kúpu typického suveníru.
Liptov je známy napríklad chovom oviec. Bryndzu či syry však môžu robiť aj z mlieka z iných regiónov. Preto si liptovské salaše vážia označenie Produkt Liptova.
,,Pomôže to, že tá značka je z Liptova. V podstate ten certifikát nám pomôže v tom, aby viacej turistov, podvedome o nás vedelo,“ vysvetlila manažérka Salaša Pastierska v Bobroveci Martina Adamčiaková.
„Malo by to pomôcť tým, že by sa to mohlo lepšie predávať. Je to kvalitný syr, ktorý sa vyrába v horských oblastiach. Mlieko nedovážame, je to mlieko len od nás,“ hovorí Peter Pelach, predseda predstavenstva Farma Východná.
Téme sa v reportáži venoval redaktor RTVS Milan Velecký:
Produkt Liptova je spoločný projekt miestnych akčných skupín a oblastnej organizácie cestovného ruchu.
„My si vážime to, že je tu aktivita miestnych výrobcov, ktorí prinášajú typické liptovské produkty, ale aj nové, viď nealkoholické pivo. Čiže obohacujú ponuku, ktorú si návštevníci Liptova nájdu na svojich stoloch,“ priblížil predseda predstavenstva OOCR Región Liptov Ján Blcháč.
Lokálne výrobky priamo zo salaša
Regionálne označenie môže používať zatiaľ 13 výrobcov s takmer stovkou produktov, najmä potravín – bryndze, syrov, medu či bylinkových čajov.
,,Na Liptov chodí 700-tisíc ľudí. A keď odchádzajú z Liptova, tak oni si chcú odniesť niečo, čo je typicky liptovské. A keď idú po tých regáloch a vidia – aha, produkt Liptova, to je presne to, čo si musím odviezť domov. Pomáha nám to v predaji,“ skonštatoval konateľ Biotatry H&B Ľubomír Kružliak.
Lokálne výrobky, ako sú napríklad syry, si možno na Liptove kúpiť priamo na salašoch. Ale cieľom je pomôcť ich výrobcom predávať ich aj v iných obchodoch.
,,Aby oni nezápasili len s tým, ako to predať cez svoj predajný kanál, ale hlavne, aby mali možnosť mať dostupný takýto produkt aj u ubytovateľov, v gastroprevádzkach, ktoré na Liptove sú,“ zhrnul predseda MAS Dolný Liptov Rastislav Horvát.