Ak chcú politické strany uspieť vo voľbách, musia zmeniť prístup. Ľudia potrebujú osobnosti. Odborník na komunikáciu Pavol Minár vysvetľuje, že politikom nevyhrá voľby dobre napísaný program, ale pocity, ktoré dokážu v ľuďoch vyvolať. Poverení ministri a premiér podľa neho premárnili nedávnu šancu.
„Minulý týždeň sa vláda dohodla s výrobcami energie až do roku 2027. Súčasne sem prišla veľká investícia Porsche za miliardu. Keby to bol Robert Fico a robil z toho kampaň, tak z toho vyťaží tlačovky trikrát denne a do konca volebného obdobia z toho robí tému. Premiér Heger išiel na Ukrajinu a Matovič si robí svoje selfíčka v Poltári. Ukrajina a selfíčka im voľby neurobia,“ vysvetlil Minár.
Téme sa v Správach RTVS o 19.00 h venovala redaktorka Monika Maťová:
Školstvo, zdravotníctvo, energetická chudoba, noví odborníci. Každá politická strana má vlastný spôsob, o ktorom si myslí, že jej priláka voličov.
„Nebudeme robiť žiadne teatrálne akcie á la Igor Matovič. Pôjdeme do toho bez toho, aby sme si museli robiť nejaký priamy prenos, ktorý nás má ochrániť pred inzultáciou. Budú to opatrenia na prvých 100 dní, a potom to bude vízia budúcnosti krajiny,“ povedal líder Hlasu-SD Peter Pellegrini.
Zmena stratégie
Predseda strany SaS Richard Sulík ponúkol exministrovi zahraničia Ivanovi Korčokovi líderstvo na kandidátke. Ak to nebude stačiť, tak aj funkciu predsedu strany. „Chce to pokojné vládnutie, rozvážnu reprezentáciu, odbornosť a skúsenosti. V tomto spočíva zmena hry, ktorú ideme urobiť,“ uviedol Sulík.
Odborník Minár upozorňuje, že kozmetické úpravy a sľuby ľuďom nestačia. Ak chcú súčasné vládne strany v predčasných voľbách dosiahnuť priaznivý výsledok, musia zmeniť stratégiu.
„Smer rastie a rastie, pre mnohých prekvapivo. To je o tom, že táto krajina potrebuje evidentne posolstvo, že je tu niekto, kto je líder a zvládne chaos. A presne toto Robert Fico robí,“ zdôraznil. Dodal, že ak chcú politici voličov presvedčiť, musia čo najskôr zmeniť prístup. A spájať sa, nie trieštiť.