Na hlavný obsah

Predvolebná kampaň je už v plnom prúde. Strany zapĺňajú bilbordy aj online priestor

Odborníci sa zhodujú, že pôjde o najdrahšiu a najdlhšiu volebnú kampaň.

Predvolebná kampaň je už v plnom prúde. Strany zapĺňajú bilbordy aj online priestor
Ilustračná snímka. Foto: RTVS

Predseda parlamentu ešte oficiálne neohlásil termín konania predčasných parlamentných volieb, no kampaň je už v plnom prúde. Strany v boji o voliča zapĺňajú bilbordy aj online priestor. Odborníci sa zhodujú, že pôjde o najdrahšiu a najdlhšiu volebnú kampaň. Voľby podľa politológov budú v mnoho rozhodujúce.

Víťaz posledných parlamentných volieb, hnutie OĽANO, už volebnú kampaň spustil. Jeho líder cestuje po Slovensku a diskusie s obyvateľmi regiónov vysiela na sociálnej sieti. Kampaň s voličmi spustila aj strana Smer-SD – už počas osláv MDŽ. Podľa politológa bude tohtoročný boj o voliča kombináciou tradičných prvkov reklamy spolu s modernými.

Predvolebnej kampani sa venovala redaktorka RTVS Katarína Wildová:

„Vidíme, že Slovensko je obsiate billboardami, na ktorých sú tváre politikov. Vyzerá to tak, že niektoré strany nechcú meniť obsah ale chcú meniť len obal,“ uviedol Radoslav Štefančík, politológ, Ekonomická univerzita v Bratislave.

„To je práve tá zmena hry. Chceme jednoducho voličom vysvetliť, že takéto chaotické fungovanie s atómovkami, zo dňa na deň a úplne, že Hurínek válka, že takto to nejde,“ povedal Richard Sulík (SaS) poslanec NR SR, predseda strany.

Transparency International Slovensko tvrdí, že pôjde o najdrahšiu kampaň v histórii Slovenska. Dôvodom je, že od schválenia termínu volieb až do ich konania uplynie osem mesiacov.

„Bude trvať nezvyčajne dlho, čo bude mať vplyv na jej veľkosť a potom je to, samozrejme, aj ten nárast cien, tie služby sú drahšie a to sa odrazí zrejme aj v tej výške kampane,“ dodal Luboš Kostelanský, analytik Transparency International Slovensko.

Strany doterajšej vládnej koalície budú voličom ponúkať predovšetkým odpočet svojej práce. Naopak, opozičné strany zas budú poukazovať na ich zlyhania. Voličov podľa politológa najviac ovplyvnia tzv. chlebové témy.

Zameranie sa na prvovoličov

Podľa politológa by sa strany mali zamerať aj na boj o prvovoličov.

„Určite by ich mali dostatočne motivovať, aby nakoniec voliť išli. Pretože tieto voľby môžu rozhodnúť o smerovaní Slovenska. Napriek tomu, že sme súčasťou EÚ a NATO, tak to nie je istá vec,“ ozrejmil Radoslav Štefančík, Ekonomická univerzita v Bratislave.

„My budeme chcieť zaujať tým, že chceme po 30tich rokoch hovoriť, že Slovensko sa musí akoby pripraviť sa na novú 30-ročnicu, ktorá musí byť úspešnejšia ako táto,“ dodal Peter Pellegrini (nezaradený) poslanec NR SR, predseda strany Hlas-SD.

Na volebnú kampaň môžu politické strany minúť maximálne tri milióny eur. Aj napriek tomu, že v súčasnosti ešte nemusia zverejňovať transparentné účty, mnohé to už robia.

Volebná kampaň sa oficiálne začne dňom vyhlásenia volieb a skončí sa 48 hodín predo dňom ich konania.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko