Na hlavný obsah

Pri vykoľajení vlaku v košickej železničnej stanici zrejme zlyhal ľudský faktor

Nehoda spôsobila škody na infraštruktúre, aj na samotnom vlaku.

Pri vykoľajení vlaku v košickej železničnej stanici zrejme zlyhal ľudský faktor
Ilustračná snímka. Foto: RTVS

Pri minulotýždňovom vykoľajení vlaku v košickej železničnej stanici sa nikto nezranil. Spôsobil však škody na infraštruktúre, aj na samotnom vlaku. Pri nehode zrejme zlyhal ľudský faktor.

Osobný vlak z Prešova sa vykoľajil pri pomalom vchádzaní do stanice. Následne prešiel až na nástupište, kde všetci cestujúci v bezpečí vystúpili.

„Predbežným šetrením sa zistilo, že išlo o zlyhanie ľudského faktora na strane zamestnanca železničnej infraštruktúry,“ uviedol hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáš Kováč.

Vykoľajenému vlaku sa venoval redaktor RTVS Ondrej Behún:

„Uvedená nehodová udalosť je predmetom šetrenia orgánov Policajného zboru Slovenskej republiky a zisťovania príčin vzniku nehodovej udalosti zo strany zamestnancov Železníc Slovenskej republiky a dopravcu. Momentálne sa preto k príčine vzniku tejto udalosti do konca šetrenia nemôžeme vyjadriť,“ spresnila hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Ria Feik Achbergerová.

Železničiari aktuálne pracujú na presnom vyčíslení škôd. Podľa doterajších informácií vykoľajený vlak poškodil dve koľaje, stojan na vykurovanie vagónov a stojan trakčného vedenia.

„Výška škody na vykoľajenom Pantografe v Košiciach je vyčíslená na približne 25-tisíc eur. Nie je pojazdný, bude sa opravovať v rušňovom depe Košice,“ doplnil Kováč.

Vykoľajený vlak vyrobili ešte v roku 1976. Železničná spoločnosť Slovensko nasadzovala do prevádzky iba tento jeden takzvaný pantograf.

„Bolo to pre špecifickú situáciu spôsobenú rekonštrukciou košickej stanice. Aj keby špecifická situácia pretrvávala, najneskôr na jeseň bude na východe Slovenska tento Pantograf nahradený prvou novou elektrickou jednotkou,“ vysvetlil Kováč.

Spomínaná rekonštrukcia stanice v Košiciach by mala priniesť aj väčšiu bezpečnosť.

„V súčasnosti prebiehajú v ŽST Košice rekonštrukčné práce na obnove nástupíšť a koľají, ktorých súčasťou bude aj zmena spôsobu zabezpečovacieho zariadenia, ktoré zvýši úroveň bezpečnosti železničnej prevádzky,“ dodala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky.

Rekonštrukcia košickej železničnej stanice by mala byť hotová v prvom štvrťroku budúceho roka.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika