Na hlavný obsah

Železnicu pod Tatrami už roky obnovujú. Projekt mešká pre problémy s dodávkou technológií

Podchody a podjazdy sa však odovzdajú predčasne.

Železnicu pod Tatrami už roky obnovujú. Projekt mešká pre problémy s dodávkou technológií
Ilustračná snímka. Foto: RTVS

Už takmer tri roky pracujú železnice na modernizácii trate pod Tatrami. S dokončením stavby meškajú. Problémom sú dodávky potrebných technológií. Hoci obnova pokračuje, nové podchody a podjazdy odovzdajú do užívania predčasne.

Najmä v meste Svit čakajú na dokončenie viacerých stavieb. Popri modernizácii trate Poprad – Lučivná, železnice rekonštruujú viaceré objekty.

„Predmetná investičná akcia nie je v súlade s pôvodným harmonogramom. Dodávky technológii veľmi ovplyvňuje vojna na Ukrajine a chýbajúce komponenty,“ informovala Ria Feik Achbergerová Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).

Meškajúcej rekonštrukcii železničnej trate vo Svite sa v reportáži venovala redaktorka RTVS Miriam Hozzová:

Aj keď práce na modernizácii sa spomalili. Pre motoristov máme dobré správy. Tento podjazd čoskoro sprejazdnia.

Koncom mesiaca by mal byť podjazd spustený do predbežného užívania a následne potom do plnej prevádzky, uviedla Dáša Vojsovičová, primátorka mesta Svit.

„V súčasnosti prebiehajú technické prehliadky a odovzdávacie a preberacie konania podchodu na Teplickej ulici, podchodu a nástupíšť železničnej stanice Svit, či podjazdu v železničnej stanice Svit,“ pokračovala Achbergerová.

Pôvodné železničné priecestie sa zruší. Do Batizoveic budú autá jazdiť po novej ceste. „Informácie o stave rekonštrukčných prác na Železničnej stanici mesto nemá, vieme, že budú odovzdané len parkoviská a okolie pri železničnej stanici. Predpokladáme, že na prelome mesiacov,“ dodala Vojsovičová.

Modernizácia trate ešte nie je na konci. Piaty dodatok k zmluve opäť navýšil sumu celkovej investície. Z pôvodných 97 na 106 miliónov eur bez DPH.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny