Prevádzkovatelia barov na Ukrajine vyškrtávajú z nápojových lístkov drink Aperol Spritz, napísal portál Meduza. Protestujú tak proti výrobcovi likéru Aperol, talianskej firme Campari Group, ktorá napriek ruskej invázii na Ukrajinu pokračuje s podnikaním v Rusku.
Bary bojkotujú aj ďalšie kokteily, ktoré sa vyrábajú s produktmi firmy Campari. Úplne vyškrtnúť drinky, po ktorých je veľký dopyt, si však niektoré podniky nemôžu dovoliť, a tak vytvárajú ich obdoby s ingredienciami iných talianskych firiem.
Aperol Spritz prestal servírovať aj kyjevský bar Squat 17B. Namiesto toho teraz ponúka jeho obdobu s názvom Venice Spritz a namiesto likéru Aperol od Campari používa výrobky od talianskej firmy Luxardo. Pomocou nich mieša aj drinky ako Negroni.
Na začiatku vojny, keď ruské sily okupovali časť Kyjevskej oblasti, sa bar preorientoval na výrobu „kokteilov“ iného druhu, a síce takzvaných Molotovových kokteilov čiže zápalných fliaš. Jeho prevádzkovatelia vysvetľujú, že aj teraz sa snažia robiť všetko pre to, aby sa Ukrajina priblížila víťazstvu.
Spoločnosť Campari v minulom roku oznámila, že svoj biznis v Rusku obmedzí na minimum. Prisľúbila, že obmedzí propagáciu svojich výrobkov na ruskom trhu a prestane v Rusku investovať. Stiahnuť sa z Ruska ale nechcela.
Viaceré firmy už ukrajinské úrady kvôli ich podnikaniu v Rusku zaradili do zoznamu takzvaných sponzorov vojny. Ocitol sa na ňom napríklad výrobca nápojov Bacardi. Campari na zozname nie je.