Výjazd z Košíc cez Zelený dvor na diaľnicu je dlhodobo považovaný za nebezpečný. Na štvorprúdovku často vstupujú chodci. Krátia si cestu z neďalekej nelegálnej osady Moňok potok. Ohrozujú tak seba aj vodičov.
Naposledy na štvorprúdovke prišiel o život 22-ročný mladík. Aj táto tragická nehoda opäť otvorila otázku, ako problém s cestou riešiť.
Ľuďom, alebo napríklad aj zvieratám, by mal vstup na štvorprúdovku znemožniť plot. Obyvatelia neďalekých nelegálnych osád ho však pravidelne poškodzujú.
Nebezpečnému úseku cesty sa v reportáži venoval redaktor RTVS Ondrej Behún:
„K poškodeniu plota prichádza aj bezprostredne po jeho oprave. Ročné náklady našej spoločnosti s opravami oplotenia sú na úrovni 15-tisíc eur,“ priblížila hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.
Úsek považuje za nebezpečný polícia, mesto aj diaľničiari. V blízkej nelegálnej osade žije podľa mesta 38 rodín.
„Je potrebné si uvedomiť, že kompetencie mesta sú výrazne oklieštené vzhľadom na to, že ide o súkromné pozemky, ktoré obývajú svojprávni občania,“ uviedla hovorkyňa mesta Košice Jana Poľová.
Národná diaľničná spoločnosť osadila na plot upozornenia pre chodcov aj reflexné prvky na zvodidlách. Samospráva zase upozorňuje ľudí na hroziace nebezpečenstvo.
Zníženie rýchlosti či osvetlenie
Národná diaľničná spoločnosť prizvala k riešeniu tohto problému napríklad aj Krajský dopravný inšpektorát či mesto Košice. A práve mesto vyzýva k intenzívnejšej spolupráci.
„Týmto by sme chceli vyzvať mesto Košice k výraznej spolupráci, pretože ich doterajší laxný prístup nenapomáha k zaisteniu bezpečnosti širokej motoristickej verejnosti,“ vyhlásila Žgravčáková.
„Trváme na tom, že tento problém je záležitosťou NDS a ohradzujeme sa voči tomu, aby sa NDS zbavovala zodpovednosti a prenášala ju na plecia mesta Košice,“ reagovala hovorkyňa mesta
„Za bezpečnosť tohto úseku zodpovedá správca, čiže v tomto prípade Národná diaľničná spoločnosť. A aj mesto by malo prijať určité opatrenia, možno aj represívne, aby to tí občania nerobili,“ komentoval situáciu generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomír Palčák.
Jedným z možných riešení by podľa odborníkov mohlo byť zníženie rýchlosti či osvetlenie kritického úseku.