Na hlavný obsah

Cestujúcich čakajú zmeny: ZSSK dokončuje nový grafikon. Najväčšou zmenou bude príchod súkromného dopravcu

Oproti minulému roku by zmeny nemali byť tak výrazné.

Cestujúcich čakajú zmeny: ZSSK dokončuje nový grafikon. Najväčšou zmenou bude príchod súkromného dopravcu
Na snímke vlak na stanici Bratislava - Petržalka. Foto: TASR/Pavol Zachar

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) dokončuje nový vlakový grafikon. Oproti minuloročnému – reformnému – by už zmeny nemali byť také výrazné. Národný dopravca tvrdí, že na budúci rok sa opäť zvýši počet najazdených kilometrov.

Najväčšou zmenou bude príchod súkromného dopravcu na trať medzi Bratislavou a Komárnom. Na viacerých miestach Slovenska cestovanie ovplyvnia plánované dlhotrvajúce výluky.

Nový grafikon sľubuje od decembra lepšie nadviazanie spojov v úseku Lučenec-Jesenské, pravidelnú prepravu pre študentov cez víkend na trase Košice-Prešov či Prešov-Lipany. Novinkou bude, že vlak z Bratislavy do Viedne už nebude zachádzať na Hlavnú stanicu, ale zastavovať bude v staniciach Bratislava predmestie, Nové Mesto či Petržalka.

Generálny riaditeľ ZSSK Roman Koreň hovorí, že finálny návrh sa ešte dolaďuje. „Smerujeme k tomu, aby sa v rámci siete ŽSR odviezlo viac ako 40 miliónov vlakových kilometrov. Každoročne zahusťujeme dopravu, momentálne sa kreujú posledné veci,“ vysvetlil.

Analytik Útvaru hodnoty za peniaze rezortu financií Rastislav Farkaš si myslí, že aktuálny návrh sa čiastočne odkláňa od myšlienky plánu dopravnej obsluhy. A to mať viac vlakov, v častejších intervaloch a s garantovanými prestupmi.

„Takou je aj avizované zhoršenie prípojov pri rýchlikoch Bratislava-Banská Bystrica, a to najmä z objektívnych dôvodov modernizácie viacerých tratí. Veríme však, že tieto obmedzenia budú trvať len nevyhnutne krátky čas a od roku 2025 sa cestovanie skvalitní a zrýchli,“ uviedol.

Novinkou bude aj nový dopravca

Od decembra začne v úseku Bratislava-Komárno premávať súkromný dopravca Leo Express. Hovorca spoločnosti Emil Sedlařík hovorí o pripravenosti. „Budeme mať pravidelnú ponuku približne 80 klimatizovaných a nízkopodlažných spojov denne. Dôjde k zlepšeniu dopravnej obslužnosti pre cestujúcich z Kvetoslavova, Dunajskej Stredy a Komárna,“ priblížil Sedlařík.

Štátny tajomník ministerstva dopravy Jaroslav Kmeť pripomenul, že dôležitou zmenou je aj ročná modernizácie trate medzi Humenným a Strážskym. „Práve táto trať Humenné-Košice sa zahustí na takt 60 minút. Čiže z Humenného pôjde vlak každú hodinu. Teraz ide každých 120 minút,“ vysvetlil. Rekonštrukcia sa má skončiť v októbri. ZSSK tvrdí, že vlaky na trať vráti hneď po modernizácii.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Rádiožurnál