Zmena názvu hnutia Igora Matoviča z OĽANO na SLOVENSKO sa mi zatiaľ javí ako zbytočná kreativita, vyjadril sa odborník na reklamu a komunikáciu Róbert Slovák.
„Názov Slovensko v sebe neobsahuje nič motivujúce – nevieme či to bude konzervatívne Slovensko alebo ľavicové Slovensko alebo občianske Slovensko. Toto by určite ľuďom pomohlo zorientovať sa, ako to pán Matovič myslí, ale jeho cieľ je zjavne niečo iné,“ dodal.
Zdôraznil, že ide o veľmi generický názov, ktorý budú musieť veľmi aktívne napĺňať obsahom, aby vnímanie tohto slovo dokázalo hnutie posunúť tým smerom, ktorým chce. „Momentálne toto slovo používame úplne v inom kontexte,“ priblížil Slovák.
Podľa neho slovné spojenie obyčajní ľudia hnutie Igora Matoviča vystihovalo viac a teraz strana prišla o určitú unikátnosť. Naopak, odborník pozitívne hodnotí načasovanie takejto zmeny. „Získali dostatok času do najbližších volieb, aby etablovali tento názov a vedeli ho komunikovať a aby si ľudia na to zvykli,“ okomentoval.
Ministerstvo vnútra nenašlo zákonný dôvod na odmietnutie premenovania hnutia OĽANO a Priatelia na SLOVENSKO. Existuje totiž až 15 politických strán, ktoré majú slovo Slovensko, použité v názve.
Podľa ministerstva, zákon obmedzuje strany a hnutia iba tak, že názov a skratka sa musí líšiť od názvu, alebo skratky hnutia, či strany, ktorú už zaregistrovali, alebo skratky európskej strany.
Vypočujte si, čo hovorí odborník o marketingových schopnostiach Igora Matoviča: