Na hlavný obsah

O nevyhnutnosti diaľnice na Zemplíne sa rozpráva už niekoľko rokov, jej príprava však postupuje pomaly

Smerovať by mala od Bidoviec až po Vyšné Nemecké.

O nevyhnutnosti diaľnice na Zemplíne sa rozpráva už niekoľko rokov, jej príprava však postupuje pomaly
Ilustračná snímka. Foto: RTVS

Kritická situácia na ceste medzi Michalovcami a Vyšným Nemeckým obnovila diskusiu o potrebe výstavby diaľnice v regióne. Doprava je na tomto úseku už niekoľko dní paralyzovaná, stoja tu stovky kamiónov, ktoré smerujú na Ukrajinu. Dôvodom je blokáda poľských vodičov. Úsek patrí medzi najvyťaženejšie v Košickom kraji.

O nevyhnutnosti diaľnice na Zemplíne sa rozpráva už niekoľko rokov. Smerovať by mala od Bidoviec až po hraničný priechod s Ukrajinou Vyšné Nemecké.

„Momentálne robíme štúdiu realizovateľnosti, ktorá posudzuje viaceré možné riešenia dopravy na Zemplíne. Posudzuje sa ekonomická návratnosť rôznych variantov, od úprav súčasnej cesty 1/19 až po vybudovanie predĺženia diaľnice D1. Ďalší postup určia práve výsledky štúdie,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Petro.

Diaľnici na Zemplín sa v relácii Správy RTVS z regiónov venovala redaktorka Lucia Benetinová:

Situáciu komplikuje štrajk kamionistov

Na Zemplíne však po rozpútaní vojny na Ukrajine zaznamenali enormný nárast dopravy , najmä nákladnej. Problémy sa ukázali v posledných dňoch kedy zemplínske mestá a obce zaplavili stovky kamiónov. Odľahčiť cesty by mohla práve spomínaná diaľnica.

„Aj táto situácia dokazuje potrebu vybudovania diaľnice D1 až po hranicu s Ukrajinou,“ povedal predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka. Podľa primátora mesta Sobrance Jána Sklára sa presun kamiónovej dopravy enormne zvýšil a chýba tam infraštruktúra, ktorá by veľmi veľmi pomohla.

„Momentálne je situácia o to komplikovanejšia, že tu máme štrajk kamionistov. My máme v okrese Sobrance upchatý celý okres, neviete sa dostať z jednej strany na druhú. Je to absolútna katastrofa,“ priblížil predseda OZ Diaľnica na Zemplín Peter Báthory.

Obcou Dargov prejde v priemere vyše 20-tisíc vozidiel denne. Je to zhruba o 500 áut viac ako minulý rok. Aktivisti aj občania sa snažia štát presvedčiť, že jediným riešením je plnohodnotná štvorprúdová diaľnica. Kedy by sa malo začať s výstavbou diaľnice na Zemplín, sa zatiaľ nevie.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny