S príchodom nového grafikonu začal na trati Bratislava – Komárno premávať nový súkromný dopravca Leo Express.
Česká spoločnosť tam jazdí na objednávku štátu, ktorý za služby platí. Leo Express sľubuje zvýšený komfort a aj viac spojov. Na jednej z najvyťaženejších regionálnych železničných tratí bude jazdiť najbližších deväť rokov.
Nové vlaky na Žitnom ostrove nazvali Dunajské strely. Sú bezbariérové, s klimatizáciou aj wifi. Cesta z Komárna do Bratislavy trvala dve hodiny päť minút.
Na nového dopravcu sa v Správach RTVS pozrela redaktorka Lucia Hamran Kollárová:
„Leo Express na trati nasadil 21 nízkopodlažných jednotiek s kapacitou 240 miest, z toho 140 na sedenie. Cena cestovného lístka bola zachovaná,“ povedal hovorca spoločnosti Leo Express Emil Sedlařík.
Trať známa pod číslom 131 je prvou a dodnes jedinou štátom dotovanou traťou, ktorá je v rukách súkromníka. Začalo sa to v roku 2012 žltým Regiojetom.
Keď v roku 2020 českému súkromníkovi zmluva skončila, dočasne ho nahradila štátna železničná spoločnosť s rakúskym OBB. Začalo sa obdobie rekordných meškaní, odrieknutých spojov a chýbajúcich rušňovodičov.
Český – opäť súkromný – Leo Express, ktorý vyhral poslednú verejnú súťaž, bude medzi Bratislavou a Komárnom jazdiť do roku 2032. Cestujúci sa zhodli, že majú jediné očakávanie – aby vlaky nemeškali.
Nový dopravca vypraví doteraz najviac – takmer 100 vlakov každý deň. Lístky zatiaľ predáva online a priamo vo vlakoch. Osobne sa dajú kúpiť v pokladniciach iba v Komárne, Dunajskej Strede a v Bratislave.