Na hlavný obsah

Zvýšený komfort a rekordný počet spojov. Na trati Bratislava-Komárno začal premávať nový dopravca Leo Express

Denne vypraví takmer 100 vlakov.

Zvýšený komfort a rekordný počet spojov. Na trati Bratislava-Komárno začal premávať nový dopravca Leo Express
Na snímke vlak Leo Expressu. Foto: RTVS

S príchodom nového grafikonu začal na trati Bratislava – Komárno premávať nový súkromný dopravca Leo Express.

Česká spoločnosť tam jazdí na objednávku štátu, ktorý za služby platí. Leo Express sľubuje zvýšený komfort a aj viac spojov. Na jednej z najvyťaženejších regionálnych železničných tratí bude jazdiť najbližších deväť rokov.

Nové vlaky na Žitnom ostrove nazvali Dunajské strely. Sú bezbariérové, s klimatizáciou aj wifi. Cesta z Komárna do Bratislavy trvala dve hodiny päť minút.

Na nového dopravcu sa v Správach RTVS pozrela redaktorka Lucia Hamran Kollárová:

„Leo Express na trati nasadil 21 nízkopodlažných jednotiek s kapacitou 240 miest, z toho 140 na sedenie. Cena cestovného lístka bola zachovaná,“ povedal hovorca spoločnosti Leo Express Emil Sedlařík.

Trať známa pod číslom 131 je prvou a dodnes jedinou štátom dotovanou traťou, ktorá je v rukách súkromníka. Začalo sa to v roku 2012 žltým Regiojetom.

Keď v roku 2020 českému súkromníkovi zmluva skončila, dočasne ho nahradila štátna železničná spoločnosť s rakúskym OBB. Začalo sa obdobie rekordných meškaní, odrieknutých spojov a chýbajúcich rušňovodičov.

Český – opäť súkromný – Leo Express, ktorý vyhral poslednú verejnú súťaž, bude medzi Bratislavou a Komárnom jazdiť do roku 2032. Cestujúci sa zhodli, že majú jediné očakávanie – aby vlaky nemeškali.

Nový dopravca vypraví doteraz najviac – takmer 100 vlakov každý deň. Lístky zatiaľ predáva online a priamo vo vlakoch. Osobne sa dajú kúpiť v pokladniciach iba v Komárne, Dunajskej Strede a v Bratislave.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny