Objavili sa ďalšie podvody pri internetových nákupoch. Ľuďom prichádzajú zásielky, aj keď si nič neobjednali alebo s tovarom, ktorý nechceli. Pri viacerých prípadoch sa spomína rovnaká spoločnosť z Rumunska.
Peter Kováč si pred časom objednal cez internet zváračku. Zaplatil za ňu desiatky eur na dobierku. Keď však otvoril balík, ktorý mu prišiel poštou, zostal nemilo prekvapený.
„Za asi dva týždne mi došiel prístroj, taká tá letovačka, cínová, samozrejme nebolo vidieť, čo tam je vnútri, veľkosťou to asi zodpovedalo,“ opísal Peter Kováč.
Podvodným zásielkam sa v Správach RTVS venoval redaktor Oliver Remiaš:
So svojou skúsenosťou sa podelil na sociálnej sieti. Podobne podvedení boli aj ďalší ľudia. „Áno, miesto telefónu im poslali hodinky. Volali tam a nevedia sa u nich dopátrať, kde nastal problém,“ uviedla v komentári na sociálnej sieti pani Iveta.
„Nič som neobjednávala. Prišiel balík z Rumunska, Fan Courier, s dobierkou 38 eur. Neprebrala som. Už viackrát sa tu písalo, že je to podvodná stránka,“ napísala v komentári pani Adriana.
Na názov rumunskej prepravnej spoločnosti sme pri sťažnostiach narazili viackrát. Na naše otázky telefonicky neodpovedala. Odpoveď sme do uzávierky nedostali ani emailom. Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb spoločnosť neeviduje.
„Úrad uvedenú spoločnosť neregistruje ako poskytovateľa poštových služieb v Slovenskej republike a nie je uvedená v registri poštových podnikov,“ uviedla hovorkyňa regulačného úradu Adriana Volfová.
Zoznam podvodníkov
Poštový regulátor zatiaľ konkrétne podnety od občanov neeviduje. V prípade pochybností sa mu však ktokoľvek môže ozvať. „Všeobecne platí, ak je zákazníkovi doručovaný balík, ktorý si neobjednal, je oprávnený odmietnuť ho, prevziať a nezaplatiť požadovanú dobierkovú sumu,“ ozrejmila Volfová.
Oklamaný človek sa môže obrátiť aj na políciu. Pošta na podvody a na zneužívanie svojho mena upozorňuje pravidelne.
„My na webe Slovenskej pošty máme zverejnených viac ako šesťdesiat typov týchto komunikácií, kde ľudia potom, ako im príde nejaká podivná správa, si môžu priamo na našom webe preveriť, či nejde o jednu z týchto podvodných zásielok,“ reagoval hovorca Slovenskej pošty Martin Guzi.
Nášmu sťažovateľovi Petrovi Kováčovi peniaze vrátili potom, keď rumunskú kuriérsku spoločnosť a internetový obchod kontaktoval. Oznámil im, že ak by situáciu neriešili, podá podnet na políciu.