Na hlavný obsah

Cesta pod Strečnom by mala byť bezpečnejšia. Začalo sa s prácami po zosuve skál

Zabezpečujú ju zábranami.

Cesta pod Strečnom by mala byť bezpečnejšia. Začalo sa s prácami po zosuve skál
Práce pod Strečnom sa začali. Foto: RTVS

Na ceste pod Strečnom začali v noci so zabezpečovacími prácami. Uplynul takmer mesiac od zosuvu skál a vyhlásenej mimoriadnej situácie. Dopravné obmedzenia budú pokračovať. Odtrhnuté skaly ešte začiatkom februára poškodili vozovku a dve autá.

Robotníci začali so zabezpečovacími prácami o 20.00 h. Pripravené betónové zábrany presúvali z odpočívadla asi o kilometer ďalej na krajnicu cesty. „Ideme zabezpečiť cestu bariérami s takou vysokou ochrannou sieťou pre to, aby na tú cestu nepadali kamene počas geologického prieskumu,“ uviedol dodávateľ prác Martin Suchý.

Detaily o prácach na ceste pod Strečnom zisťoval v reportáži v relácii Aktuálne :24 redaktor RTVS Erik Vrábel:

Práce si vyžiadali dopravné obmedzenia. Na ceste je znížená rýchlosť na tridsať kilometrov za hodinu a tiež zúžená vozovka do jedného pruhu. Premávku riadila polícia. Obmedzenia prekvapujúco nespôsobili výrazné komplikácie. Vodiči sa zdržali minimálne. V kolónach stáli do desiatich minút.

„Je osadených zhruba 90 percent betónových zábran a ďalšiu noc sa bude postupovať v montáži technických bezpečnostných prvkov, čiže montáž oceľových zábran sietí a kotvenia do protiľahlého svahu,“ informoval , riaditeľ Investičnej výstavby a správy ciest – Žilina Ivan Brečka.

Neriešia poškodené bralo

Víkendové práce však neriešia poškodené bralo. K sanácii pristúpia až po kompletnom prieskume terénu. Prvé výsledky ukázali nestabilitu brala hrozbu ďalšieho pádu skál. Po inštalácii bezpečnostných bariér začnú s prieskumom horolezci.

„Je možné, že sa niečo zhodí, pretože nevieme, čo nás tam čaká, a hlavne počas geologického prieskumu je možné, že už sa objavia nejaké veľmi kritické bloky,“ pokračoval Suchý.

Až po výsledkoch prieskumu cestári môžu vyhlásiť verejné obstarávanie na sanáciu brala.

„Aj keď bude hotová diaľnica s tunelom Višňové, bude tam nižšia frekvencia dopravy, ale stále tam budú vysoké počty áut. My tu bezpečnostné riziko musíme odstrániť a nebude to stáť malé peniaze, ale inej cesty niet,“ povedal generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného, a. s. Ľubomír Palčák.

Práce na ceste pokračujú od 20.00 h večer do nedeľného (3. 3.) rána a tiež nasledujúci víkend. Dopravu bude opäť riadiť polícia.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny