ŽSR začínajú od pondelka (3. 3.) s rekonštrukciou a elektrifikáciou trate Devínska Nová Ves – Marchegg. Premávajú po nej obľúbené spoje do Viedne. Ide o trať, po ktorej prišiel na územie Slovenska prvý parný vlak v roku 1848. Jej súčasťou je aj malebný viadukt. Ako to bude vyzerať so spojením do Rakúska?
Počas rekonštrukcie majú Železnice v pláne elektrifikovať jednokoľajovú trať na takmer dva a pol kilometrovom úseku medzi Devínskou Novou Vsou a hranicou s Rakúskom. Po opravách budú môcť vlaky na tejto trase premávať rýchlejšie a častejšie.
„Realizáciou diela sa znížia náklady na údržbu, zvýši sa traťová rýchlosť z 80 km/h na 120 km/h, zvýši sa bezpečnosť a plynulosť železničnej dopravy. Umožní sa elektrická prevádzka vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Tým sa odstráni environmentálna záťaž,“ informovala hovorkyňa ŽSR Vladimíra Bahýlová.
Ako bude cestovanie do Rakúska vyzerať počas rekonštrukcie trate zisťovala v reportáži v Správach RTVS redaktorka Andrea Šeligová:
Úsek bude počas prác úplne uzavretý. Rekonštrukcia sa začne štvrtého marca a plánovaná je až do decembra. Cesta, ktorá by kopírovala železničnú trať, neexistuje. Ak sa chce človek dostať z Devínskej Novej Vsi do Marcheggu autom, musí to obísť cez Wolfsthal a Hainburg.
Kým cesta vlakom netrvá ani desať minút, autom je to približne trištvrte hodina. Železničná spoločnosť preto pripravila niekoľko náhradných možností.
Jednou z alternatív, ako cestovať do Viedne, je ísť vlakom z Petržalky. Cestujúci sa sem z hlavnej stanice dostanú autobusom číslo 93. „Pri prípadnej kontrole lístkov revízorom stačí predložiť cestovný doklad na vlak,“ dodal hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Dominik Drevický.
Okrem posilnených spojov cez Kitsee zabezpečil železničný dopravca aj náhradnú autobusovú dopravu do Marcheggu. Premávať bude podľa cestovného poriadku zverejneného na stránke železničnej spoločnosti.