Na hlavný obsah

Dopravných nehôd na košickom južnom nábreží pribúda. Analytik považuje tento úsek cesty za nebezpečný

Denne touto štvorprúdovou cestou prechádzajú stovky študentov.

Dopravných nehôd na košickom južnom nábreží pribúda. Analytik považuje tento úsek cesty za nebezpečný
Nebezpečná cesta v Košiciach. Foto: RTVS

Dopravných kolízií na košickom južnom nábreží pribúda. Denne touto štvorprúdovou cestou prechádzajú stovky študentov. Aj dopravný analytik považuje tento úsek cesty za nebezpečný.

V rannej i popoludňajšej špičke tadiaľto prejde takmer 400 študentov neďalekého gymnázia. Tí sa sťažujú na to, že cesta je príliš rušná.

„Je tam povolená rýchlosť 90 kilometrov za hodinu a potom 70 a nie každý ju dodržuje. Nestíhajú potom dobrzdiť, dopravných nehôd je tu veľa,“ uviedla riaditeľka Gymnázia na Opatovskej ceste Lenka Hézselyová.

Na nebezpečný úsek sa v Správach RTVS z regiónov pozrela redaktorka Katarína Zakuťanská:

Ani nie pred mesiacom na tomto úseku došlo k dvom nehodám. „Príčinou vzniku týchto udalostí bolo zo strany vinníkov nedodržanie bezpečnej vzdialenosti medzi vozidlami. Navrhnuté bolo doplnenie zadržiavacích zariadení medzi cestu a chodník, ako aj možnosť zväčšenia návestidla, resp. zvýšenie svietivosti na svetelnej signalizácii,“ povedala hovorkyňa Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Košiciach Lenka Ivanová.

„Národná diaľničná spoločnosť (NDS) spravuje výlučne vozovku. Samotná zastávka MHD, svetelné a ostatné zariadenia nie sú v našej správe, sme však otvorení plnej súčinnosti pri hľadaní riešení,“ skonštatoval hovorca NDS Tomáš Ferenčák.

Mesto už v minulosti zvýšilo interval zelenej pre chodcov. „Ak takáto požiadavka príde opäť na mesto, tak sa ňou budeme opäť zaoberať,“ potvrdil hovorca mesta Košice Dušan Tokarčík.

Dopravný analytik odporučil moderné technológie

Dopravný analytik hovorí, že akékoľvek stavebné úpravy by pomohli, avšak lepšie by bolo využitie moderných technológií.

„Návrhom by možno bolo časové obmedzenie rýchlosti ako poznáme z Bratislavy, to znamená elektronické digitálne tabule, ktoré by obmedzovali rýchlosť počas špičky, prípadne počas času, kedy študenti chodia do priľahlého gymnázia,“ podotkol dopravný analytik Tomáš Burger.

„Policajný zbor už v tomto úseku uskutočňuje a naďalej aj bude mať plánovaný zvýšený počet kontrol zameraných na meranie rýchlosti v tomto úseku, ale aj monitorovanie prejazdu na červenú,“ dodala Ivanová.

Nateraz najrýchlejším a najefektívnejším riešením by podľa dopravného analytika bolo predĺženie zníženej maximálnej povolenej rýchlosti 70 kilometrov za hodinu v dlhšom úseku.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny