Bezpečnejšia a rýchlejšia doprava. Aj to prinesie rekonštrukcia železničného úseku Nová Baňa – Hronský Beňadik na Pohroní. Trať, ktorou denne prechádzajú desiatky vlakov, je roky v zlom technickom stave.
Po 11 kilometrovom úseku medzi Novou Baňou – Hronským Beňadikom denne prechádzajú rýchliky smerujúce z Banskej Bystrice do Bratislavy a opačne. Pre zlý stav trate tu vlaky musia jazdiť zníženou rýchlosťou – čo obmedzuje dopravu. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) získali na rekonštrukciu úseku takmer 37,5 milióna eur z plánu obnovy.
„Celkovo sa zrekonštruuje 11,45 km železničného zvršku a spodku, 502 m nástupíšť a 13,37 km trakčného vedenia,“ informovala hovorkyňa ŽSR Vladimíra Bahýlová. Investujú napríklad aj do obnovy mostov, výhybiek či železničných priecestí. Cestujúci však musia počítať s obmedzeniami. Platiť začnú od budúcej nedele.
Rekonštrukcii časti železničného úseku na Pohroní sa v Správach RTVS z regiónov venoval Alexander Ernest:
„Vybrané rýchliky Urpín linky Bratislava – Banská Bystrica medzi Kozárovcami a Novou Baňou prevezú cestujúcich náhradnou autobusovou dopravou. Zároveň ďalej až po Banskú Bystricu bude nasadená moderná elektrická jednotka panter,“ uviedol hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Dominik Drevický.
Benefit pre cestujúcich
Zrýchlenie dopravy na tomto úseku predstavuje benefit najmä pre cestujúcich. Spoje v smere do Bratislavy totiž pravidelne využívajú obyvatelia menších miest, ako Nová Baňa, Žarnovica či Žiar nad Hronom.
„Sme jedno z najmenších miest v regióne, kde vlak stojí a teda budeme určite radi, keď sa to opraví,“ vyhlásila hovorkyňa mesta Nová Baňa Lenka Šubová.
„Rýchlik by mohol ísť ešte rýchlejšie, ako to je teraz. Práve rekonštrukcia tohto sporného úseku tomu určite napomôže,“ povedal hovorca mesta Žiar nad Hronom Martin Baláž.
Výluka vlakov potrvá až do polovice decembra tohto roka. Po oprave bude traťová rýchlosť v úseku Nová Baňa – Hronský Beňadik zvýšená na 100 km/h.