Na hlavný obsah

Pokračovanie R1 sa odkladá. Mosty v regióne sú pritom v kritickom stave a hrozí ich uzávera

Práce sa mali začať v máji.

Pokračovanie R1 sa odkladá. Mosty v regióne sú pritom v kritickom stave a hrozí ich uzávera
Most pri Slovenskej Ľupči je v havarijnom stave. Foto: RTVS

Koncom apríla poklepával minister dopravy Jozef Ráž (nom. Smer-SD) spolu s predstaviteľmi samosprávy dôležité pokračovanie rýchlostnej cesty R1. Takmer o dva mesiace neskôr sa práce na výstavbe úseku nezačali. Obyvatelia sa obávajú ďalších dopravných komplikácií.

Výstavbu viac ako trojkilometrového úseku rýchlostnej cesty R1 mali začať v máji. Stavba je však momentálne prerušená, čo skritizovali nielen predstavitelia samosprávy, ale aj prezident Peter Pellegrini pri návšteve Banskej Bystrice.

„Problém je, že musíme počkať na koniec vegetačnej sezóny, pritom kritický stav jednak mostu na ceste I/66, ale aj krajského mostu smerom do Šalkovej, je v takom stave, že doslova a do písmena je len otázkou krátkeho času, kedy ich budeme musieť zavrieť,“ priblížil predseda Banskobystrického kraja Ondrej Lunter.

„Stavba bude teraz pol roka stáť, hoci tu máme mimoriadnu situáciu, ktorá ak padne most alebo prestane byť možné ho technicky užívať, 200-kilometrová obchádzka čaká obyvateľov Horehronia, to je neprípustné,“ uviedol prezident Peter Pellegrini.

Výstavbe trojkilometrového úseku rýchlostnej cesty R1 sa v reportáži v relácii Správy RTVS z regiónov venoval redaktor Lukáš Urbašík:

Obavy z dopravných komplikácií

Most pri obci Slovenská Ľupča je v havarijnom stave a zdrojom viacerých dopravných komplikácií. „Každé ráno sa tam tvoria kolóny, treba to čo najskôr riešiť,“ podotkol jeden z obyvateľov regiónu.

Kedy sa opäť začne so stavebnými prácami, nám Národná diaľničná spoločnosť nešpecifikovala. „Platná legislatíva neumožňuje výruby počas takzvaného vegetačného obdobia, teda hniezdenia. No plánujeme počas takzvaného vegetačného obdobia realizovať na stavbe činnosti, ktoré výruby nevyžadujú,“ uviedla v stanovisku.

Štáby RTVS však žiadne stavebné stroje ani stavbárov na mieste nevideli. „Opäť doplácame na nejaké byrokratické procesy, ktoré sa prijímajú na ministerstve v Bratislave,“ myslí si Lunter.

Trojkilometrový úsek rýchlostnej cesty R1 za takmer 90 miliónov eur mal byť dokončený do konca roka 2026. Či prerušenie výstavby tento termín predĺži, sme sa od kompetentných nedozvedeli.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika