Na hlavný obsah

Supercela vo Zvolene otestovala aj schopnosti vodičov. Ako sa správať za volantom v búrke?

Mnohí vodiči nevedia, ako reagovať.

Supercela vo Zvolene otestovala aj schopnosti vodičov. Ako sa správať za volantom v búrke?
Ilustračná snímka. Foto: STVR

Búrky a prívalové dažde sa toto leto leto objavujú už pravidelne. Okrem škôd na majetku spôsobujú aj komplikácie v doprave. Mnohí vodiči však nevedia, ako v takýchto krízových situáciách reagovať.

Krúpy vo veľkosti golfových loptičiek. Tak opisujú vo Zvolene supercelu vodiči, ktorí sa ocitli v nepríjemnej situácií „No diaľnici ma chytil ten najväčší lejak. Zišiel som z diaľnice, zaparkoval som na prevej pumpe a vtedy sa to pustilo,“ uviedol vodič s poškodeným autom Erik Zelník.

Ako sa správať za volantom počas búrky zisťoval v reportáži v Správach redaktor Martin Do:

Odborníci hovoria, že búrka zo 17. júla ukázala, že mnohí vodiči nevedia ako reagovať v takejto situácií. Na sociálnej sieti sa objavila fotografia niekoľkých áut blokujúcich podjazd. Pred krúpami sa im skryť podarilo. Vytvorili však ďaleko nebezpečnejšiu situáciu.

„Ak si predstavíme, že by tam vošiel kamión, nákladné auto alebo aj osobné vozidlo, ktoré ide rýchlejšie a nedokáže zabrzdiť, len otázniky môžu vzniknúť nad tým, čo by sa tam mohlo stať,“ skonštatoval redaktor Pozor zákruta! Roman Nadányi.

Kľúčové vybavenie auta

Prvá a najdôležitejšia vec, ktorá zabezpečí bezpečný príchod domov sú pneumatiky. Je to jediná plocha, ktorá spája vozidlo s vozovkou. Dbať treba na dezén aj na vek pneumatiky.

„Je samozrejmosťou klasické stretávacie svietenie, denné svetlá určite nestačia. Vozidlo môže odstaviť, ale na bezpečnom mieste aj na krajnici, ale tak, aby umožnil prejazd vozidlám. Ja osobne odporúčam znížiť rýchlosť na minimum, mať dobre vysvietené vozidlo, doslova a do písmena vysvietené vozidlo a pokiaľ som v kolóne, tak neváham použiť aj výstražné svetelné znamenie,“ pokračoval Nadányi.

Pamätať treba na to, že prípadné opravy po poškodení napríklad krúpami, hradí poisťovňa v rámci havarjiného poistenia.

„Pokiaľ máte havarijné poistenie, tak určite to nahlásiť na centrálny dispečing škôd. Treba poznať číslo poistky – to vám povie človek, ktorý vám robil zmluvu. Ten vám povie, aký je ďalší postup,“ dodal poisťovací poradca Albert

Zataviť auto popod podjazdom, v zákrute a v strede cesty nie je len nebezpečné, ale aj protizákonné. Lepšie je riskovať malé poškodenie auta, ako hromadnú dopravnú nehodu.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko