Cesta zo Žiliny do Čadce je dlhodobo problémový úsek. V júli vodičom znepríjemní cestu aj oprava mostných uzáverov pri meste Krásno nad Kysucou. Doprava tu kolabuje prakticky každý deň. Oprava bola nevyhnutná.
Cesta z Kysuckého Nového Mesta do Čadce zvyčajne trvá pol hodinu. Nám však travala cesta do Krásna nad Kysucou, ktoré je na polceste, dve hodiny. Dôvodom je oprava mostných uzáverov.
Kamiónová doprava nemá inú možnosť, ako sa dostať na hranice a ďalej do Poľska či Česka. Osobné autá si daný úsek skracujú cez Krásno nad Kysucou, denne ich napočítali desaťtisíc.
Kritickej situácii v doprave na Kysuciach sa v relácii Správy :24 venoval redaktor Martin Do:
,,Je zapchatá celá cesta tretej triedy, tým pádom sa ťažko napája našim občanom z miestnych komunikácií. Majú problém sa napojiť, či už do zamestnania, alebo do školy,“ spresnil primátora Krásna nad Kysucou Jozef Grapa.
Mostné závery sú dimenzované na určitú mieru zaťaženia a životnosť. Diaľničiari hovoria, že ak by úsek neopravili, prejazd po poškodenom mostnom závere by bol pre dopravu nielen obmedzujúci, ale aj nebezpečný.
,,V mieste poruchy treba dlhodobo znížiť rýchlosť, prekryť mostný záver. Prejazd by bol nepohodlný, zdržujúci a neskoršia výmena by si vypýtala vyššiu investíciu,“ ozrejmil hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Tomáš Ferenčák.
Diaľnica v dohľadnej dobe?
Na Kysuciach majú problémy s dopravou dlhodobo. Situácia sa však pomaly začne zlepšovať, pretože sľúbená diaľnica by sa mohla začať stavať už na budúci rok.
,,Verejné obstarávanie sa na tieto dva zvyšné úseky spustí v septembri s tým, že napríklad tento úsek, čo sa týka aj mesta Krásno by mali dokončiť v marci – apríli roku 2029,“ uviedol Grapa.
,,Budeme potom veľmi silno dozerať na to, aby sa súťaž zákonným spôsobom čím skôr ukončila. Aby sa podpísali zmluvy a rozbehli stavby,“ dodal štátny tajomník rezortu dopravy Igor Choma.
Plánovaná údržba mostných uzáverov na ceste I/11 má trvať do 20. júla.