Na hlavný obsah

Lekárne a pohotovosti nemajú rovnaké otváracie hodiny. Po neskorom vyšetrení si pacienti nemajú kde vybrať lieky

Niekedy ich nemusia stihnúť vybrať.

Lekárne a pohotovosti nemajú rovnaké otváracie hodiny. Po neskorom vyšetrení si pacienti nemajú kde vybrať lieky
Archívna snímka lekárne v Bratislave. Foto: TASR/Pavel Neubauer

Otváracie hodiny pohotovostí u nás nie sú zosúladené s lekárňami. Pacienti, ktorých lekári ošetria v neskoršom čase a predpíšu im lieky, si ich tak často nemajú kde vybrať. Musia čakať až do rána. Po 22.00 h pacienti vyšetrení na pohotovosti nemajú kde lieky vybrať.

„Treba si uvedomiť, že aj recept napísaný z pohotovosti platí maximálne 24 hodín. To znamená, že v tejto súvislosti je veľký problém, keď napíšeme recept a pacient si ho nemôže vybrať,“ skonštatoval prezident Asociácie súkromných lekárov Marián Šóth.

Navrhuje preto zosúladenie lekární s pohotovosťami alebo skrátenie pohotovostných služieb do 20.00 h Rezort zdravotníctva v minulosti argumentoval možným zaťažením urgentných príjmov.

Vedúca sekcie zdravotníctva združenia SK8 Silvia Pekarčíková hovorí, že hoci sa kedysi u nás otváracie hodiny lekární a pohotovostí zhodovali, služby v lekárňach, na rozdiel od pohotovostí, neboli hradené. Lekárnici vtedy upozorňovali, že za takýchto okolností nedokážu udržiavať prevádzku otvorenú.

„Ideálny scenár by bol, keby v regióne, kde je ambulantná pohotovosť do 22.00 h, aby do tých piatich km slúžila lekáreň, ktorá by aspoň do 22.00 h poskytovala službu. Ale mala by túto službu hradenú tak, ako majú pohotovosť hradenú lekári na ambulantnej pohotovosti,“ navrhla Pekarčíková.

Predseda Slovenskej lekárnickej komory Ondrej Sukeľ tvrdí, že takýto postup navrhovali už v roku 2015, no neúspešne.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Rádiožurnál