Kysučania sa po dva a pol ročnej výstavbe dočkali otvorenia diaľničného privádzača. Dopravný problém na vyťaženej ceste medzi Žilinou a Čadcou však definitívne nevyrieši. K diaľničnému privádzaču totiž chýba diaľnica.
Nový diaľničný privádzač odbremení dopravu najmä občanom Kysuckého Nového Mesta. Dostanú sa rýchlejšie do práce do Žiliny. Z mesta tiež odkloní kamióny, smerujúce do priemyselného parku.
„Tretí most do Kysuckého Nového Mesta, preťažené mesto, 25-minútové kolóny priamo v meste pod oknami obyvateľov, čiže pre nás víťazstvo. Vyhrali sme bitku, ale nevyhrali sme vojnu,“ uviedol primátor mesta Marián Mihalda.
Novému privádzaču na Kysuciach sa v Správach venoval redaktor Erik Vrábel:
Je to prvý diaľničný privádzač, ktorý nemá diaľnicu. Napája sa na existujúcu cestu prvej triedy, po ktorej denne prejde viac než 30-tisíc áut. Dlhé kolóny sú tu na dennom poriadku.
„Buďme radi že týmto sme odštartovali D3. Plynule ďalej ideme zverejneným obstarávaním, ktoré beží na zhotoviteľa v úseku časovo najbližšieho. Ďalšie dva úseky budeme vyhlasovať tohto roku v krátkej nadväznosti,“ skonštatoval predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Filip Macháček.
Výstavbu diaľničného privádzača sprevádzali aj problémy. Hotový mal byť už pred polrokom a výsledná cena bude vyššia ako diaľničiari predpokladali. Pôvodná vysúťažená suma z decembra 2021 predstavovala bezmála 14 miliónov eur. Celková investícia je vyše 19 miliónov eur. Peniaze na privádzač poslala Európska únia.
„Boli to nepredvídateľné okolnosti ako nejaká skládka v trase diaľnice. Jednak boli tu prvýkrát vôbec pre ochranu rodinného domu antivibračná stena do hĺbky troch metrov. V rámci výstavby sa nám objavila požiadavka na ľavé odbočenie na konci privádzača,“ vysvetlil Macháček.
Diaľničný privádzač testovali ako prví nemotorizovaní – cyklisti a korčuliari. A po nich, po privádzači môžu jazdiť už len automobily.